طول عمر واقعی لامپ ال ای دی

در واقع یکی از ویژگی های مهمی که برای مصرف کننده لامپ وجود دارد طول عمر آن می باشد و معمولا لامپ ها در انواع مختلف تولید می شوند. یکی از این لامپ ها لامپ ال ای دی است که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و درباره طول عمر واقعی لامپ ال ای دی باید گفت که در مقایسه با دیگر لامپ ها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. می توان گفت که طول عمر واقعی لامپ ال ای دی به تمامی این عوامل و نگهداری اصولی و درست از این لامپ ها بستگی دارد و نمی توان میزان دقیقی را برای این لامپ ها مشخص کرد. همچنین این لامپ ها نیز مانند هر لامپ دیگر ممکن است دچار شکستگی گردند و با گذشت زمان میزان نوردهی آن ها کاهش یابند.

طول عمر واقعی لامپ ال ای دی

طول عمر واقعی لامپ ال ای دی چقدر است؟

در واقع یکی از ویژگی های مهمی که برای مصرف کننده لامپ وجود دارد طول عمر آن می باشد و معمولا لامپ ها در انواع و مدل های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند که برخی از آن ها از کیفیت بیشتری برخوردار هستند. یکی از این لامپ ها لامپ ال ای دی است که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و درباره طول عمر واقعی لامپ ال ای دی باید گفت که در مقایسه با دیگر لامپ ها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.

تولید کنندگان این لامپ ها معتقدند که طول عمر این محصولات ده الی دوازده سال است و تنها با گذشت زمان کیفیت و میزان نوردهی آن کاهش می یابد. این لامپ ها در مقایسه با لامپ های قدیمی تر مثل لامپ های رشته ای و یا کم مصرف از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و بر خلاف دیگر لامپ ها فاقد مواد سمی و مضر مثل جیوه هستند و از درون دچار آسیب و یا شکستگی نمی شوند. بنابراین این لامپ ها دوستدار محیط زیست هستند و به انسان و طبیعت هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند. با توجه به طول عمر بالای این محصولات هزینه های مربوط به تعمیر لامپ و یا خرید لامپ جدید کاهش می یابد و از این نظر بسیار مقرون به صرفه می باشند و معمولا طولانی بودن عمر این لامپ ها به خاطر تکنولوژی به کار رفته در آن و ساختار با کیفیت این لامپ ها می باشد.

طول عمر واقعی لامپ ال ای دی طول عمر واقعی لامپ ال ای دی چقدر است؟

عوامل موثر در طول عمر لامپ های ال ای دی

همان طور که گفته شد طول عمر واقعی لامپ ال ای دی نسبت به سایر لامپ ها بیشتر می باشد. اما عوامل بسیار زیادی در طول عمر این لامپ ها موثر هستند و با رعایت برخی نکات میتوان باعث افزایش طول عمر این محصول و بهبود عملکرد آن شد. یکی از عوامل موثر در طول عمر این لامپ ها گرما و حرارت تولید شده توسط این لامپ ها است که هر چه این گرمای تولید شده توسط لامپ بیشتر باشد سبب آسیب رساندن به مولد های نوری لامپ می گردد و در نتیجه طول عمر لامپ کاهش می یابد.

معمولا تمامی لامپ ها مقداری از انرژی تولید شده را به صورت گرما آزاد می کنند که مقدار آن در تمامی لامپ ها با یکدیگر متفاوت است و کمترین میزان تولید گرما مربوط به لامپ های ال ای دی می شود که برای کاهش میزان گرما از تجهیزاتی مثل فن و خنک کننده های مخصوص استفاده می کنند تا گرمای تولید شده را به حداقل برسانند. رطوبت یکی دیگر از عوامل موثر در طول عمر لامپ ها می باشد و طبیعی است که اگر محیط مورد نظر دارای رطوبت زیادی باشد قطعات داخل لامپ بر اثر رطوبت دچار پوسیدگی و خوردگی می گردد و در نتیجه طول عمر لامپ کاهش می یابد. بنابراین بهتر است برای محیط های مرطوب از لامپ های با کیفیت تر و دارای IP استفاده شود زیرا این لامپ ها در برابر رطوبت و سرما مقاوم هستند.            

محیط های اسیدی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر طول عمر واقعی لامپ ال ای دی است و زمانی که این لامپ ها در محیط های اسیدی و یا مکان هایی که دارای مواد شیمیایی هستند نصب می شوند باعث کاهش طول عمر این لامپ ها میشوند. بنابراین لامپ هایی که در این محیط ها نصب می شوند طول عمر کمتری دارند زیرا مواد شیمیایی و اسیدی باعث از بین رفتن قطعات و تجهیزات مربوط به لامپ می گردد.

منبع انرژی یکی دیگر از عواملی است که باید متناسب با نوع لامپ باشد زیرا ولتاژ نامناسب باعث کاهش طول عمر این محصولات می شود پس بهتر است قبل از نصب هرگونه لامپ میزان ولتاژ آن ها بررسی شود.کیفیت قطعات داخلی لامپ ها یکی دیگر از تاثیرگذارترین عوامل بر طول عمر لامپ است و طبیعی است که هر چه قطعات به کار رفته در لامپ از کیفیت بیشتری برخوردار باشد عملکرد لامپ بهتر خواهد و در نتیجه لامپ طول عمر بیشتری خواهد داشت.

منبع

www.any-lamp.com

مقالات مرتبط