شار نوری رشد گیاه

گیاهان برای رشد به چند لومن نیاز دارند ؟ لامپ رشد گیاه چیست ؟ شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟ هر گیاه به چه میزان شار نوری نیاز دارد؟ وقتی گیاهان را در حیاط خودمان می کاریم چه برای پرورش گل، گوجه فرنگی ، کاهو و ... ما به برخی شرایط لازم نیاز داریم. آب ، هوا و کود کافی همه عناصر اساسی برای رشد محصولات هستند. نکته دیگر اینکه همه چیز برای رشد به خورشید بستگی دارد و نور مناسب باعث افزایش محصول می شود. با تمام عناصر فوق، گیاهان شما بلافاصله رشد سالمی خواهند داشت. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

فصل سرما یک آزمایش شدید برای رشد اکثر گیاهان است. دمای پایین متابولیسم محصولات را تا حد زیادی مهار می کند و در نتیجه رشد را به تعویق می اندازد. برای همه ما شناخته شده است که رشد گیاهان از نور خورشید جدا نیست و نور خورشید نتایج رشد گیاه را تعیین می کند. بنابراین، اگر گیاه در یک فضای داخلی و در فضای تاریک کاشته شود، گیاهان نمی توانند بهترین نور طبیعی را در طول روز بدست آورند و به طور طبیعی و سالم رشد نمی کنند. بنابراین چگونه این مشکل را حل کنیم؟ شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

کاشت در محیط داخلی در حال حاضر یک راه حل بسیار محبوب است، زیرا شما می توانید به موقع محیط رشد را با توجه به وضعیت رشد محصول کنترل کنید. در صورت انجام اقدامات مناسب ، این روش می تواند به اندازه روند رشد طبیعی موثر باشد. علاوه بر این ، لازم نیست نگران مشکل نور باشید (محیط داخلی بدون نور خورشید است)، زیرا ما یک گزینه عالی برای جایگزینی نور خورشید برای تأمین مکمل نور به نور گیاهان داریم. چراغ های رشد گیاه گزینه های دیگری علاوه بر نور خورشید در اختیار ما قرار می دهند. هر گیاه به چند لومن نیاز دارد تا رشد کند؟ شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

شار نوری رشد گیاه

شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟ 

شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟ شار نوری به میزان کل نور مرئی ساطع شده از لامپ با توان خاص گفته می شود. مقدار شار نوری با توجه به فاصله و ارتفاع بوته ، اندازه منطقه کاشت ، نوع و تعداد گیاهان و نوع و قدرت نور رشد متفاوت است. علاوه بر این، ما همچنین به وضوح می دانیم که گیاه در حال حاضر در کدام مرحله رشد است تا میزان نور مکمل مورد نیاز را تعیین کند. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

 اگر تصمیم داریم که به رشد محصولات داخل خانه (مانند توت فرنگی ، کاهو ) ادامه دهیم ، باید لومن های مطلوب مورد نیاز هر گیاه را بدانیم. زیرا تعیین تعداد دقیق لومن می تواند از آسیب دیدن محصولات شما جلوگیری کند. فقط از این طریق ، چراغ های رشد می توانند بهترین نور لازم برای تولید و رشد گیاهان را تأمین کنند. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

شار نوری رشد گیاه چقدر است

مقدار مناسب شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟  اگرچه چراغ های رویشی همیشه یک نور مکمل موثر برای پرورش سبزیجات در تأسیسات داخلی بوده است ، لطفا توجه داشته باشید که برای برخی از محصولات، این ممکن است انتخاب خوبی نباشد. کدو سبز، ذرت، خربزه ، نخود فرنگی، لوبیا، هندوانه یا خیار را نمی توان در فضای داخلی در سطح وسیعی پرورش داد.

با این حال، درست است که برخی از محصولات برای رشد در محیط داخلی به ویژه در زمستان مناسب هستند. گل کلم ، سیب زمینی ، هویج ، پیاز ، چغندر ، شاهدانه ، سیر ، کاهو ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، اسفناج و توت فرنگی همه محصولات مناسب برای پرورش در محیط داخلی هستند. بنابراین ، اگر چاره ای جز رشد در فضای بسته و استفاده از چراغ های رشد برای تأمین نور اضافی نداریم ، پس چگونه لومن های صحیح هر محصول را می شناسید؟ شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

معمولاً واحد اندازه گیری مورد استفاده ما لومن / فوت مربع (یا لومن در هر متر مربع) است. ما آزمایشات زیادی را انجام داده ایم و آزمایشات را با بسیاری از کاربران به طور مشترک بسط داده ایم و برخی از شارهای درخشان عملی و موثر را به دست آورده ایم. بسیاری از روش های کاشت تولیدکنندگان ثابت کرده است که چراغ های LED امروزه کارآمدترین منبع نور مکمل گیاه هستند، بنابراین داده های زیر ما بر اساس چراغ های LED است. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

شار نوری مطلوب 7200 تا 7،600 لومن بر فوت مربع (یا 79،210 تا 83،610 لومن در متر مربع) خواهد بود. حداقل شار نوری مورد نیاز محصول باید حدود 2100 لومن در فوت مربع (یا 23100 لومن در هر متر مربع) باشد. تقاضای میان رده نباید کمتر از 5،100 لومن در فوت مربع (یا 56،100 لومن در هر متر مربع) باشد.

مرحله رویشی به فتوسنتز گیاهان برای جمع شدن انرژی برای تقویت گل و تولید مثل اشاره دارد. گیاهان در این دوره حدود 2200 تا 3200 لومن در فوت مربع (یا 24200 تا 35200 لومن در هر متر مربع) نیاز دارند. گیاهان در دوره گلدهی به 5200 تا 11000 لومن در فوت مربع (یا 57200 تا 121000 لومن در متر مربع) نیاز دارند. انواع مختلف محصول، تعداد گیاهان، فاصله کاشت ،اندازه سطح کاشت و چراغ های در حال رشد مورد استفاده، ممکن است نتایج هنوز متفاوت باشد. دما و هوا (محیط داخلی) نیز از عوامل اصلی موثر در رشد گیاه هستند.

مقدار مناسب شار نوری رشد گیاه چقدر است

رشد با چراغ های مصنوعی

شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟ فناوری باغبانی در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته است و بسیاری از ابزارها در باغبانی داخل خانه بسیار موثر بوده اند. نورپردازی مصنوعی (چراغ های رشد) یکی از نوآوری های برجسته مفید برای رشد گیاه است. این یک عملیات ساخته شده توسط انسان است و اشعه ماورا بنفش مضر در نور طبیعی را رها می کند و بهره وری از نور سفید را بهتر ارائه می دهد و نتیجه بهتر از نور طبیعی است. شما فقط باید از جزئیات لومن یا وات مورد نیاز هر گیاه مطلع شوید. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

البته هیچ چیز مطلوب نیست. بنابراین ما نمی توانیم فکر کنیم که فقط با نور، محصولات می توانند رشد سالم داشته و محصول خوبی داشته باشند. برای بهترین نتیجه، اگر این فرآیند را انتخاب کنید ، موارد خاصی وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید.

رنگ نور صحیح حیاتی است. یک طیف مناسب باعث رشد محصولاتی مانند کاهو ، توت فرنگی و گیاهان می شود. نور خورشید طیف کاملی دارد و طیف کاملی از نور را از ماور بنفش تا مادون قرمز فراهم می کند. بنابراین همه گیاهان می توانند در زیر نور آفتاب سالم و کارآمد رشد کنند. به همین دلیل ، چراغ های LED تمام طیف بهترین منبع نور مصنوعی را برای گیاهان فراهم می کنند که می تواند نیاز رشد اکثر گیاهان را برآورده کند. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

زمان روشنایی مناسب اگر زمان نور مناسب نباشد، رشد گیاهان بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین باید تأیید کنیم که محصولات مختلف هر روز به چند ساعت نور نیاز دارند. بعضی از محصولات مانند آزالیاس ، بگونیا و گل داوودی به کمتر از 12 ساعت نور در روز نیاز دارند. در مقابل ، گیاهان و سبزیجات گلدار معمولاً به 15 تا 16 ساعت نور در روز نیاز دارند. گیاهان کلئوس ، بنفشه آفریقایی ، شمعدانی و گیاهان شاخ و برگ به مدت 8 تا 12 ساعت نیاز به رشد نور دارند. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

راهنمای انتخاب نور رشد

رشد سالم نهال از نور خورشید جدایی ناپذیر است. به طور کلی ، نور خورشید بسیار کمی وجود دارد که می تواند مستقیماً وارد آستانه پنجره شود، بنابراین محصولات سبزیجاتی که در فضای داخلی رشد می کنند ، از نور برخوردار نیستند  مگر اینکه کاشت آنها را در فضای باز شروع کنید. در این زمان لامپ رشد گیاه به یک منبع نور تکمیلی مصنوعی ایده آل تبدیل شده است. سازنده لامپ رشد معمولاً اطلاعاتی راجع به خروجی لومن و "دمای رنگ" نور ارائه می دهد. ما باید تولیدکنندگان مختلف را مقایسه کنیم و لامپ متناسب با نیازهایمان را انتخاب کنیم. شاید درک اصول فتوسنتز ، نور و این اصطلاحات مفید باشد. شار نوری رشد گیاه چقدر است ؟

نتیجه

پرورش گیاه در فضای بسته ممکن است بهترین انتخاب برای اکثر افراد نباشد زیرا این امر به امکانات بزرگی نیاز دارد. با این حال ، اگر می خواهید در تمام طول سال بدون تأثیر فصل ، آن را بکارید ، می توانید از چراغ های رشد گیاه در فضای بسته استفاده کنید. علاوه بر این ، اگر آفتاب محلی کافی نباشد ، استفاده از نور رشد برای رشد در فضای داخلی بدون شک بهترین انتخاب است. اما اطمینان حاصل کنید که شار نورانی لازم برای رشد سالم هر گیاه است.

منبع

tachyonlight.com

مقالات مرتبط