دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی

در این مقاله دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی که می تواند به بیش از 100000 ساعت برسد را قصد داریم بررسی کنیم. لقب لامپ ال ای دی به عنوان "یک بار برای همیشه" برای روشنایی خانگی معمولی توصیف شود. با این حال ، طول عمر چراغ های LED مطلق نیست و در هنگام استفاده نیز تحت تأثیر محیط و مواد قرار می گیرد. اما دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی چیست ؟

 

دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی

 

بررسی دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی  

یکی از دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی استفاده از یک فرآیند بسته بندی پیشرفته و قابل اطمینان  جوشکاری eutectic است، بنابراین عمر لامپ LED بسیار بیشتر از لامپ های دیگر است. از دیگر دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی این است که این لامپ یک منبع نور جامد سرد است که توسط رزین اپوکسی ، ضد لرزش محصور شده و هیچ قسمت شل در بدنه لامپ وجود ندارد. هیچ کاستی از جمله سوزاندن آسان ، رسوب حرارتی و فروپاشی نور رشته وجود ندارد. عمر مفید لامپ ال ای دی می تواند به 60،000 تا 100،000 ساعت برسد. این بیش از 10 برابر عمر مفید منابع نوری سنتی است. عملکرد LED پایدار است و می تواند در محیط -30 ~ + 50 درجه سانتیگراد به طور معمول کار کند.

از دیگر دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی وجود بسته بندی خوشه ای تخت LED با قدرت بالا و طراحی یکپارچه هیت سینک و نگهدارنده لامپ است. که  به طور کامل الزامات اتلاف گرما و عمر مفید LED را تضمین می کند و اساساً با طراحی دلخواه ساختار و شکل چراغ LED ، که دارای ویژگی های متمایز لامپ LED است ، مطابقت دارد. از جمله دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی مقاومت در برابر ضربه، مقاومت شدید در برابر رعد و برق ، عدم اشعه ماورا بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) است. در این لامپ ها هیچ رشته و پوسته شیشه ای وجود ندارد 

بررسی دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی

 

ویژگی های لامپ های ال ای دی

صرفه جویی در مصرف انرژی: مصرف انرژی LED سفید فقط 1/10 لامپ های رشته ای و 1/4 لامپ های کم مصرف است. طول عمر: طول عمر لامپ ال ای دی می تواند به بیش از 100000 ساعت برسد ، که می تواند به عنوان "یک بار برای همه" برای روشنایی خانگی معمولی توصیف شود. دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی را در بالا بررسی کردیم کار کردن با سرعت بالا : اگر لامپ کم مصرف به طور مکرر روشن یا خاموش باشد، رشته سیاه می شود و به سرعت خراب می شود ، بنابراین ایمن تر است. بسته بندی حالت جامد ، که متعلق به نوع منبع نور سرد است. بنابراین حمل و نصب آن آسان است و بدون ترس از لرزش در هر مینیاتور و تجهیزات محصور شده قابل نصب است. فناوری LED با گذشت زمان هر روز در حال پیشرفت است ، کارایی درخشان آن پیشرفتهای شگفت انگیزی ایجاد می کند و قیمت به طور مداوم در حال کاهش است. دوران ورود LED های سفید به خانه به سرعت در حال نزدیک شدن است.

حفاظت از محیط زیست ، هیچ ماده مضر جیوه در لامپ ال ای دی ندارد. قطعات مونتاژ لامپ LED به راحتی جدا شده و توسط دیگران بدون بازیافت توسط تولید کننده قابل بازیافت است. فناوری توزیع نور منبع نور نقطه LED را به منبع نور سطحی گسترش داده ، سطح ساطع کننده نور را بزرگتر می کند ، تابش خیره کننده را از بین می برد ، جلوه های بصری را متعالی می کند و خستگی بینایی را از بین می برد.. عمر فوق العاده طولانی بیش از 50،000 ساعت ، که بیش از 50 برابر لامپهای رشته ای تنگستن سنتی است. LED یک جوشکاری eutectic بسته بندی پیشرفته بسیار قابل اعتماد را اتخاذ می کند ، که به طور کامل عمر طولانی LED را تضمین می کند. سوسو زدن ندارد کار خالص DC خستگی بصری ناشی از  منبع نور سنتی را از بین می برد.

سبز و حفاظت از محیط زیست. این ماده حاوی سرب ، جیوه و سایر عناصر آلاینده نیست و باعث آلودگی محیط زیست نمی شود. كشورهای سراسر جهان هر چه بیشتر به صرفه جویی در مصرف انرژی و مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست توجه می كنند و به شدت استفاده از لامپ های LED را ترویج می دهند. دلایل عمر طولانی لامپ ال ای را بررسی کردیم در ادامه نور آبی لامپ ال ای دی را بررسی می کنیم.

آیا نور آبی LED به چشم آسیب می رساند؟

فوتون های آبی انرژی بالایی دارند و می توانند فلورسانس را تحریک کنند. به طور کلی ، از نور آبی LED آبی برای برخورد به فسفر برای تولید نور زرد استفاده می شود. بعد از اینکه نور زرد توسط نور آبی تحریک شد ، آنها با هم از LED ساطع می شوند. احساس می کنیم که نور سفید را می بینیم. در واقع ، این فقط مخلوطی از آبی و زرد است. 

اختراع LED آبی به انسان اجازه داد تا از LED برای تولید نور سفید به اندازه کافی روشن استفاده کند. کارایی LED های ساطع کننده سفید بسیار بیشتر از لامپ های رشته ای است. LED های سفید به اختراع صفحه نمایش های مختلف LED کمک می کنند و همچنین باعث بهبود بهره وری نور می شوند. به ویژه ، مورد دوم این امکان را برای بشر فراهم می کند تا میزان انتشار کربن را کاهش داده و با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند. نور آبی موج کوتاه، نوری با طول موج انرژی نسبتاً زیاد بین 400nm و 480nm است. نور آبی در این طول موج باعث افزایش میزان سموم در ناحیه ماکولای چشم می شود ، که سلامتی چشم ما را به طور جدی تهدید می کند. 

همه نورهای آبی مضر نیستند. نور آبی واقعاً مضر ، نور آبی در محدوده طول موج 400 تا 450 است و نور آبی بین 480 تا 500 نانومتر تأثیر تنظیم ریتم های بیولوژیکی مانند خواب ، خلق و خو ، حافظه و غیره را دارد. همه آنها مربوط به آن است ، اما آنها برای بدن انسان مفید هستند. و اینکه آیا نور آبی موج کوتاه قطعاً به چشم انسان آسیب می رساند یا خیر ، این مربوط به شدت تابش و زمان تابش است. وقتی میزان روشنایی به سطح مشخصی برسد و بیش از دو ساعت طول بکشد ، ممکن است به شبکیه آسیب برساند.

به بافت موجود در چشم انسان که نور دریافت می کند شبکیه گفته می شود. اگر باند نور آبی 400-500 نانومتری در منبع نور بیش از حد روشن باشد ، ممکن است چشم پس از مدت طولانی نگاه مستقیم به منبع نور ، باعث آسیب فتوشیمیایی به شبکیه شود. این نوع آسیب عمدتا به دو نوع تقسیم می شود: آسیب ناشی از واکنش مستقیم نور آبی با رنگدانه بینایی در سلولهای گیرنده نوری بصری ، و آسیب ناشی از واکنش نور آبی با لیپوفوسین در سلولهای اپیتلیال رنگدانه شبکیه.

بعد از اینکه نور مرئی در چشم متمرکز شد ، نقاط کانونی متفاوت است و اختلاف فاصله کانونی بین دو نقطه کانونی وجود خواهد داشت. این دلیل اصلی تاری دید است. خستگی بصری طولانی مدت می تواند علائم دیگر خستگی را ایجاد کند. معرفی نور آبی اختلاف فاصله کانونی و تاری دید را تشدید می کند. به این دلیل است که پس از متمرکز شدن نور آبی ، کانون توجه به شبکیه چشم نیست ، بلکه بین شبکیه و عدسی قرار می گیرد. اختلاف فاصله کانونی نور را در چشم افزایش دهید.

منبع

tachyonlight.com

مقالات مرتبط