خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی + مشاوره پیش از خرید

یکی از انواع لامپ های  تخصصی لامپ مادون قرمز است. لامپ مادون قرمز در واقع یک لامپ حرارتی است که گستره استفاده از آن از پرورش پرندگان تا پزشکی گسترده است. خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی برای درمان درد و گرفتگی عضلات است. در این مقاله این خواص را با هم بررسی می کنیم

مشاوران نوراکومارت به همه سوالات شما پاسخ می‌دهند.

برای دریافت مشاوره تخصصی با شماره 02166346106 تماس بگیرید.

 

خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی

خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی و تسکین درد

خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی روشی آسان و ارزان برای بهبودی بسیاری از بیماری ها است. لامپ حرارتی برای تسکین درد،ترمیم زخم،سلامتی و بهبود بیماری های پوستی نظیر عفونت پوست و گردش خون استفاده می شود. این درمان به دلیل کارآمدی و ارزان بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی و تسکین درد

انواع خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی

شما می توانید از تجهیزات لامپ مادون قرمز یا حرارتی با رعایت نکات ایمنی برای موارد زیر استفاده کنید :

 خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی می تواند آسیب های ورزشی، درد ماهیچه، درد مفاصل، درد عصب و ... را کاهش دهد، بهبود زخم (زخم های دیابتی )، بهبود روند پیری پوست ( درمان چروک، افتادگی پوست، روشن شدن پوست )، بهبود آکنه، عفونت پوستی، سوختگی، بهبود جریان خون، کمک به ریلکس کردن ماهیچه ها که در موارد بسیاری برای اسپاسم ماهیچه ای مفید است

از خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی برای درمان درد گردن، درد شانه ها، درد کمر و در درمان انواع درد اسکلتی عضلانی استفاده می شود. با توجه به درمان سریع درد و استفاده آسان، افراد بیشتری طرفداراین درمان می شوند. 

انواع خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی

خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی و انواع آن

با توجه به نور تابیده شده 2 نوع لامپ برای فیزیوتراپی استفاده می شود : 1. تولیدکننده نور 2. ساطع کننده نور.

دستگاه تولید کننده نور مادون قرمز : همانطور که از نام این دستگاه پیداست به گونه ای طراحی شده است که اشعه مادون قرمز را بدون هیچ نور مرئی تولید میکند. 

دستگاه ساطع کننده نور : در این دستگاه ها از لامپ مادون قرمز یا لامپ حرارتی استفاده می کنند و استفاده از آن ها بسیار راحت و رایج است. 

 لامپ مادون قرمز برای سالمندان

عموما سالمندان از بیماری هایی نظیر خستگی مزمن، ارتروز، جراحات ناشی از زمین خوردن، دردهای مزمن، درد مفاصل و کمر، بالا رفتن فشار خون، مشکلات خواب و ... رنج می برند. تغییر برخی عادات زندگی و رژیم غذایی بخشی از روند درمان این بیماران است. درمان طبیعی و موثر دیگری که استفاده می شود استفاده از خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی برای این افراد است. نور مادون قرمز، نور مرئی است که توسط نور خورشید ساطع می شود. درمان با لامپ مادون قرمز و استفاده از خواص لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی که از انرژی پایین این طیف استفاده می کند صورت می گیرد. این درمان، درمانی امن و طبیعی است و در درمان بیماری های مختلف نظیر آرتروز،درد ماهیچه، اسپاسم و ... است. 

فواید درمان از طریق لامپ مادون قرمز کمک به از بین رفتن سموم بدن از طریق تعریق، کمک به کاهش استرس، بهبود جریان لنفاوی،تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش جریان عمیق خون در بافت ها می شود. اشعه مادون قرمز قادر است تا عمق 3 اینچی نفوذ کند و این نفوذ گرما باعث می شود ارگان های داخلی بدن و ماهیچه ها تسکین پیدا کند ودر اثر آن درد کاهش می یابد. 

تحقیقات نشان می دهد اشعه مادون قرمز قادراست اتصال بافت ها را انعطاف پذیرتر کرده و حرکت مفاصل را بیشتر کند و سطح اندرفین را افزایش دهد  که منجر به کاهش درد می شود. علاوه بر آن سبب باز شدن رگ های خونی شده و جریان خون را افزایش می دهد و از این طریق سیستم ایمنی بدن افزایش می یابد و در نتیجه آن روند بهبودی نقاط آسیب دیده ناشی از جراحات به سرعت صورت گیرد. با اینکه این درمان از طریق گرما است اما دمای مرگزی بدن را افزایش نمی دهد و منجر به بالا رفتن فشار خون نمی شود در نتیجه آن درمانی امن برای سالمندان است

موارد منع مصرف لامپ مادون قرمز

استفاده از لامپ مادون قرمز برای مواردی چون حاملگی، چشم ها، ایمپلنت های فلزی و ... نباید مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی به هنگام استفاده از لامپ مادون قرمز باید مراقب بود چراکه این لامپ ها می توانند منجر به سوختگی  و ... شود. به هنگام استفاده از آن ها دستبند و زیور آلات را از آن ناحیه که قرار است لامپ تابیده شود باز کنید.

منبع

physiosunit.com

پرسش های متداول

با توجه به اینکه لامپ مادون قرمز یکی از انواع لامپ‌های تخصصی است و موارد منع مصرف دارد بهتر است قبل از خرید اطلاعات خود را بیشتر کنید و با متخصصان نوراکومات (شماره در مقاله) مشاوره کنید.
نوراکومارت برند‌های مختلف لامپ مادون قرمز فیزیوتراپی را با بهترین قیمت به تمامی نقاط تهران و ایران ارسال می‌کند.

مقالات مرتبط