حباب ال ای دی

انواع مختلف لامپ ال ای دی گزینه بسیار خوبی برای جایگزینی لامپ های رشته ای و حتی کم مصرف هستند، این لامپ ها دوام بیشتری دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند. علاوه بر این، در حالی که اولین حباب ال ای دی دارای رنگ مایل به آبی بودند، در طی زمان رنگ نور آن ها بهتر شده است. اکنون هنگام انتخاب لامپ های خود، می توانید رنگ نور های مختلف از جمله رنگ نور نزدیک به لامپ رشته ای را انتخاب کنید. با انتخاب بهترین حباب ال ای دی برای اتاق شروع کنید و سپس لامپ های قدیمی خود را با خاموش کردن چراغ ها و وسایل روشنایی خود با حباب ال ای دی جایگزین کنید.

حباب ال ای دی

انتخاب حباب ال ای دی

روشنایی مورد نیاز خود  را هنگام خرید حباب ال ای دی را بر اساس میزان لومن و نه وات انتخاب کنید. وات اندازه گیری میزان مصرف انرژی است. حباب ال ای دی نسبت به لامپ های رشته ای سنتی انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند، بنابراین خرید با وات منطقی نیست. لومن ها میزان روشنایی را اندازه می گیرند (هرچه عدد بیشتر باشد ، لامپ روشن تر می شود) ، بنابراین روش دقیق تری برای انتخاب لامپ مورد نظر شماست.

برای مثال ، وات های زیر برای لامپ های های رشته ای ، حباب ال ای دی و لومن های مربوط به آن ها است : 

100 وات رشته ای = 16-20 وات LED = 1600 لومن  ،75 وات رشته ای = 9-13 وات LED = 1100 لومن   ،60 وات رشته ای = 8-12 وات LED = 800 لومن   ،40 وات رشته ای = 6-9 وات LED = 450 لومن

انتخاب حباب ال ای دی

انتخاب رنگ نور حباب ال ای دی

رنگ نورسفید گرم" یا "سفید ملایم" را برای رنگی شبیه به رشته ای انتخاب کنید. رنگ نور در حباب ال ای دی با گذشت سالها بهتر شده است و اکنون می توانید لامپهایی را پیدا کنید که از رنگ نور لامپ های رشته ای تقلید می کنند. اگر می خواهید رنگ سنتی تری برای لامپ یا چراغ روشنایی خود داشته باشید می توانید رنگ نور آفتابی را انتخاب کنید. این رنگ نور در محل زندگی و اتاق خواب بهتر عمل می کنند. اگر می خواهید رنگ نورلامپ نزدیک به نور روز باشد ، "سفید روشن" را امتحان کنید. "سفید روشن" رنگ بسیار سردتری نسبت به "سفید گرم" یا "سفید ملایم" به شما می دهد. این رنگ نورها در حمام یا آشپزخانه کاربرد بهتری دارند.

اندازه و شکل صحیح لامپ را پیدا کنید. حباب ال ای دی اکنون اشکال مختلفی دارد و در چراغ ها با  اندازه های مختلف و نه فقط در چراغ های با اندازه استاندارد جای می گیرند. هنگام بیرون آوردن لامپ برای تعویض آن ، به دنبال نوشته ای بر روی لامپ باشید تا به شما بگوید اگر لامپ استاندارد نیست از چه سایزی استفاده کنید.

انتخاب رنگ نور حباب ال ای دی

تعویض لامپ ال ای دی

لامپ مورد نظر جهت تعویض را باز کنید. لامپ یا وسایل روشنایی را خاموش کنید. لامپ را به سمت چپ بچرخانید، آن را شل کنید تا بیرون بیاید. هنگام بیرون آوردن لامپ ملایم باشید، زیرا ممکن است آن را بشکنید و مواد شیمیایی خطرناکی را به خانه خود وارد کنید.

تعویض حباب ال ای دی

اگر یک لامپ کم مصرف را شکستید، که به دلیل محتوای جیوه خطرناک ترین لامپ است، همه از جمله حیوانات خانگی را از محیط خارج کنید. قبل از اقدام به تمیز کردن 15 دقیقه در و پنجره ها را باز کنید. با استفاده از مقوای سفت قطعات شیشه را جمع کنید و آنها را در یک ظرف پلاستیکی و مهر و موم شده که می توانید دور بریزید ، پر کنید. بقیه قطعات را با چسبناک نوار چسب بردارید. [سطل آشغال را بیرون از خانه خود قرار دهید.

تعویض حباب ال ای دی با کم مصرف

CFL ها ، لامپ های فلورسنت زباله های خطرناک محسوب می شوند. در بعضی مناطق می توانید لامپ ها را بازیافت کنید. در مناطق دیگر ، شما باید آنها را به دفع زباله های خطرناک منتقل کنید. حباب ال ای دی جدید خود را پیچ کنید. پایه لامپ را در پریز برق تنظیم کنید. لامپ را به سمت راست بچرخانید تا گیر بیفتد و سپس پیچ را ادامه دهید تا چرخش لامپ در سوکت تمام شود.

تعویض حباب ال ای دی با اشکال مختلف

اندازه و شکل بعضی از انواع حباب ال ای دی با لامپهای رشته ای کاملاً یکسان نیست. اگر لامپ شکل متفاوتی با لامپ قبلی شما دارد ، ممکن است لازم باشد هنگام پیچاندن آن با برخورد از زاویه ای متفاوت، روش دیگری را در پیش بگیرید. اگر مناسب نیست، مارک دیگری را امتحان کنید

تعویض حباب ال ای دی و روشنایی

اگر سوئیچ دیمر شما برای لامپ رشته ای درجه بندی شده باشد، آن را عوض کنید. حباب ال ای دی و لامپ های کم مصرف روی کلید کم نور مخصوص لامپ های رشته ای کار نمی کنند. LED ها سوسو می خورند و با سرعت بیشتری خاموش می شوند. برای رفع این مشکل ، یک مورد جدید مخصوص این نوع لامپ ها قرار دهید. لامپ هایی را خریداری کنید که مخصوص سوئیچ های دیمر هستند.

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط