تفاوت پنل‌های ال ای دی

یکی از پرکاربردترین ال ای دی‌ها، پنل‌ها یا صفحات تخت هستند که در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله رایج‌ترین انواع پنل‌ ال ای دی می‌توان به پو مدل لبه روشن و صفحه‌ی تخت با نور مستقیم اشاره کرد. در این مطلب، تفاوت پنل‌های ال ای دی را بررسی خواهیم کرد. برای آن که با تفاوت پنل‌های ال ای دی بیشتر آشنا شوید انواع آن‌ها را معرفی می‌کنیم. پنل‌های ال ای دی اصلی دو مدل هستند، لبه روشن و صفحه‌ روشن با روشنایی مستقیم. آن‌ها شبیه به نظر می‌رسند، اما در واقع تفاوت‌های مهمی بین آن‌ها وجود دارد که باید قبل از خرید از این تفاوت‌ها آگاه باشید.

تفاوت پنل‌های ال ای دی

بررسی تفاوت پنل‌های ال ای دی

پیش از آن که تفاوت پنل‌های ال ای دی را بررسی کنیم، بهتر است با انواع پنل‌های ال ای دی آشنا شویم. با پیشرفت تکنولوژی جدید LED امروزه پنل‌های تخت به شکل بسیار نازک و تا نیم اینچ عرضه می‌شوند. این بدان معنی است که آن‌ها را می‌توان به دیوارها و سقف‌ها نصب کرد یا از کابل‌ها آویزان کرد. این فناوری جدید امکان تطبیق‌پذیری در طراحی نور را فراهم می‌کند که در گذشته امکان‌پذیر نبوده است و همچنین می‌تواند ایده‌های شما را برای نحوه‌ی نورپردازی فضای مورد نظرتان گسترش دهد. 

بررسی تفاوت پنل‌های ال ای دی

تفاوت پنل‌های ال ای دی در چیست ؟

هر دوی این گزینه‌ها از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند که در تلویزیون‌های صفحه تخت LED استفاده می‌شود. اکنون، می‌توانیم تفاوت پنل‌های ال ای دی تخت LED با لبه‌ی روشن و نور مستقیم را بیان کنیم. تفاوت اصلی آن‌ها این است که یک چراغ مستقیم توسط منبع نوری که در پشت پنل قرار دارد روشن می‌شود. به همین دلیل، پنل‌های تخت با نور مستقیم کمی ضخیم‌تر هستند. از طرف دیگر، پنل‌های لبه روشن، نور را از کناره‌های پنل تولید می‌کنند. این ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بسیار نازک‌تر باشند، در حدود یک ضخامت نیم اینچ. در نتیجه مزیت پنل‌های مسطح ال ‌ای ‌دی لبه‌ای بدون شک اندازه نازک آن‌ها است که به این صفحات اجازه می‌دهد روی سطوح مختلف مانند زیر کابینت یا سقف‌های بتنی نصب شوند.

۱- پنل‌های لبه روشن نازک

پنل‌های تخت LED با نور لبه را می‌توان به حالت تعلیق درآورد. طراحی رایج پنل‌های تخت با نور لبه، یک محفظه‌ی آلومینیومی در اطراف لبه‌ی پنل، یعنی محل قرار گرفتن چراغ‌های LED است. از لبه‌های فیکسچر، چراغ‌های LED قادر به عبور نور به وسط هستند. در وسط فیکسچر، رسانه‌ای وجود دارد که نور را به سطح چراغ روشنایی هدایت می‌کند. تاثیرگذاری این تغییر جهت نور از تفاوت پنل‌های ال ای دی لبه روشن با پنل‌های روشنایی مستقیم است. همچنین از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد پنل‌های تخت با نور لبه را به پنل‌های با نور مستقیم ترجیح می‌دهند.

به دلیل قابلیت پراکندگی نور فوق‌العاده یکنواخت، این پنل‌ها به عنوان پنل‌های بی‌سایه شناخته می‌شوند که البته کمی اشتباه است؛ زیرا هر چیزی که نور را مسدود کند یک سایه ایجاد می‌کند. برای بسیاری از دفاتر و کاربردهای تجاری، این پنل‌های تخت با نور لبه می‌توانند منبع نور مناسبی برای فضاهای مختلف آن‌ها باشند. نور یکنواخت و پراکنده این امکان را فراهم می‌کند تا سطوح کار در سراسر اتاق روشن شود. این ویژگی می‌تواند برای کارکنانی که نیاز به استفاده از هر قسمت از فضا به عنوان بخشی از کار خود دارند بسیار مفید باشد.

۲- پنل‌های LED مستقیم، کارآمدتر، ارزان‌تر

پنل‌های تخت LED با نور مستقیم دارای یک منبع نور در پشت هستند. آن‌ها با نور مستقیم در هنگام نصب شبیه به یک صفحه‌ی تخت با نور لبه به نظر می‌رسند. با این حال، هنگامی که پنل نصب نشده باشد، متوجه خواهید شد که منبع نور از پشت می‌چسبد. ال‌ ای ‌دی‌ها در آنجا قرار می‌گیرند و به یک محیط پخش نور که در جلوی پانل است می‌تابند. از آنجایی که منبع نور همه در یک مکان قرار گرفته‌اند، پنل‌های تخت با نور مستقیم کمی کارآمدتر هستند. آن‌ها همچنین برای هر واحد کمی ارزان‌تر هستند و سرمایه‌گذاری اولیه‌ی شما را کاهش می‌دهند.

در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه را می‌توان اصلی‌ترین تفاوت پنل‌های ال ای دی در نظر گرفت که در این مقایسه، پنل‌های تخت LED  با نور مستقیم می‌توانند گزینه بهتری به نظر برسند. اگرچه آن‌ها آن نوری را که بسیاری از مردم در مورد صفحات تخت LED با نور لبه دوست دارند تولید نمی‌کنند، اما همچنان یک نور ثابت و قدرتمند منتشر می‌کنند که به طور موثر ساختمان اداری تجاری یا فضای تولیدی شما را روشن می‌کند.

 منبع

www.shineretrofits.com

 

مقالات مرتبط