تاثیر نور بر بدن

همه انسان ها به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و هرکسی به دنبال دوری از مواردی است که برای سلامتی اش مضر باشد. از موارد مهمی که برای انسان سوال است، این است که آیا نور بر بدن ما تاثیر منفی می‌گذارد و تاثیر نور بر بدن چیست؟ این اواخر صحبت هایی راجع به تاثیر و قیمت لامپ ال ای دی بر بدن شنیده شده که البته این که آیا همه آنها حقیقت دارند یا خیر معلوم نیست. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم به بررسی عاقلانه و دقیق این موضوع بپردازیم پس برای دریافت پاسخ این سوال با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تاثیر نور بر بدن

موارد تاثیر نور بر بدن

ابتدا به این موضوع بپردازیم که کدام پارامتر های نور و روشنایی ممکن است بر بدن و سلامتی ما تاثیر بگذارد و سپس به بررسی چراغ های LED در این رابطه خواهیم پرداخت. موارد تاثیر نور بر بدن مثل: شدت نور ، اثر استروبوسکوپی (سوسو زدن)، طیف نور. تاثیر شدت نور بر بدن : نورهای با شدت بالا در فاصله نزدیک ممکن است بر بدن تاثیر بگذارد. از تاثیر نور بر بدن در فاصله نزدیک آسیب دیدن یا گاها سوختن پوست و تاثیر بر روی چشم است.

موارد تاثیر نور بر بدن

آشنایی با تاثیر نور بر بدن

البته ممکن است نور به صورت مستقیم روی چشمان شما تاثیر نگذارد ولی می‌تواند باعث تاثیر ثانویه و بروز حوادث شود. از موارد تاثیر نور بر بدن در صورت نزدیکی نور موارد دیگری هم هست که البته اصلی ترین موارد آن تاثیر بر چشم و پوست است. اثر استروبوسکوپی (سوسو زدن) : از دیگر مضرات نور برای بدن سوسو زدن آن در حالت های خاص است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. می‌توان گفت تقریبا همه‌ی نور ها نوعی فرکانس از خود ایجاد میکنند که پس از مطالعات بسیار،کشف شده که این نورها می‌توانند باعث ایجاد بیماری هایی مانند صرع و حملات بسیاری در افراد شوند.

این حملات ممکن است هنگام کار با نورهایی با فرکانس ۳ تا۷۰هرتز ایجاد شود. همچنین در مواردی نیز دیده شده که افراد با قرار گرفتن در معرض نورهایی با فرکانس۱۶۰تا۱۷۰هرتز دچار سردرد های شدید، استرس بینایی و سایر بیماری ها می‌شوند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که افراد به میزان یکسان از نظر قرار گیری در برابر نور ها واکنش نشان نمی‌دهند. همچنین قابل توجه است که بدانید چشم و مغز انسان تنها قادر به تشخیص سوسو زدن نور هایی با کمتر از ۲۰۰هرتز هستند و بیشتر از آن را تشخیص نمی‌دهند.

آشنایی با تاثیر نور بر بدن

تعریف طیف نور 

طیف نور به موج رادیویی گفته می‌شود که رنگ نور را تعیین می کند. این موضوع که هر رنگ نوری تاثیر متفاوتی بر بدن و محیط دارد برای همه موضوعی واضح و روشن است. اما کسی نمی‌تواند به طور دقیق تاثیر هر رنگ را مشخص کند ولی با این حال برخی معتقدند که تعدادی از رنگ های نور باعث وجود سرطان در بدن می‌شوند.

البته برخی بر تاثیر نور بر بدن به صورت مثبت اعتقاد دارند و معتقدند که نور های روشن تاثیر مثبت دارد. چیزی که به یقین می دانیم این است که گرمای رنگ روشن به دلیل شباهت آن به حالت های نور خورشید بر مغز و ارگانیسم ما تأثیر می گذارد. و اگر به طور مثال به مدت طولانی در معرض نور سرد قرار بگیرید خلق و خوی فعال و در حالت نور گرم، دچار حالت خواب آلود می شویم. پس از مضرات نور بر بدن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که قرار گرفتن مدت طولانی و ساعت های نا مناسب در معرض نور های مصنوعی می‌تواند بر ریتم زندگی شبانه روزی ما تاثیر گذار باشد.

راه حل تاثیر پذیری در برابر نور چیست؟

حال که با برخی از عوامل تاثیر نور بر بدن آشنا شدید به بررسی مواردی درباره راه حل و جلوگیری از تاثیر منفی آن بپردازیم. چراغ های با شدت نور زیاد : خبر خوب درباره شدت نور زیاد این است که چراغ های LED نور با شدت زیادی را ساطع نمی‌کنند و باعث سوزاندن پوست و یا آسیب دیدن آن نمی‌شوند. پس استفاده از آنها کار عاقلانه و مناسبی برای حفظ سلامتی است. سوسو زدن : خبر خوب دیگر برای جلوگیری از تاثیر نور بر بدن این است که چراغ های LED سوسو نمی‌زنند و باعث تاثیر گذاری روی بدن شما می‌شوند پس می‌توانید از آنها به جای چراغ معمولی استفاده کنید.

طیف نور : این موضوع که همه نور ها طیفی ساطع میکنند عاملی غیر قابل انکار است اما ما می‌توانیم با انتخاب نور باکیفیت برای محیط‌های کاری که توسط برندهای معتبر ساخته شده‌اند، دارای نور LED با کیفیت بالا و دارای درایورهایی با قابلیت تنظیم نور از ایجاد خواب آلودگی و خستگی جلوگیری کنیم. امیدواریم این مطالب درباره تاثیر نور بر بدن برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع

www.any-lamp.com

مقالات مرتبط