انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی

آیا انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی می توانند به طور کامل جایگزین نور خورشید شوند؟ انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی و لامپ ال ای دی نمی توانند به طور کامل جایگزین نور خورشید شوند. بسیاری از موارد بودن در زیر نور خورشید را نمی توان با چراغ های مصنوعی جایگزین کرد. اما مواردی نیز وجود دارد که می توان آنها را جایگزین کرد. با وجود انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی نیازی به نور خورشید نیست. در زیر نور ردیف های تابلوهای LED ، لایه های سبزیجات سبز رنگ در قفسه می توانند بسیار خوب رشد کنند. در سالهای اخیر ، تکنولوژی روشنایی مصنوعی بیشتر مورد استقبال گلخانه ها قرار گرفته است که رشد گیاهان را در هوای ابری و مه آلود تضمین می کند.

انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی را مستقیماً بر روی سبزیجات آویزان کرده ، با تقلید از قانون نور خورشید ، آن را در طول روز روشن کرده و در شب خاموش می کند تا از نور خورشید مورد نیاز برای فتوسنتز سبزیجات اطمینان حاصل شود. در عین حال ، نیز خاک را با محلول غذایی جایگزین می کند و از تجهیزات داخلی برای تنظیم دما استفاده می کند ، به طوری که محیط اینجا همیشه نیازهای رشد گیاهان را برآورده می کند. در واقع ، نه تنها در کارخانه ها ، بلکه در بسیاری از گلخانه ها نیز می توانیم انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی را ببینیم. 

انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی

آِیا انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی می تواند جایگزین نور خورشید شود؟ 

مطالعات نشان داده است که در بین طیف های مختلف نور خورشید ، محصولات زراعی بیشترین توانایی را در جذب نور قرمز ، نارنجی و آبی دارند و برخی از انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی مصنوعی نیز می توانند این دو نوع نور را از خود ساطع کنند. با این حال ، لامپ های مختلف تأثیرات متفاوتی بر روی گیاهان برای گرم شدن و تکمیل نور دارند. برخی از لامپ های معمولی خانگی ما ، مانند لامپ های رشته ای ، لامپ های قوس دار و غیره ، نوربا طول موج بلند بیشتری از خود ساطع می کنند ، چراغ قرمز نارنجی حدود 59.4 درصد را شامل می شود و نور نارنجی قرمز برای گرم شدن گیاهان مناسب است. با این حال ، به دلیل نور آبی کمتر ، اثر نور اضافی این لامپ های خانگی چندان قوی نیست.

آِیا انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی می تواند جایگزین نور خورشید شود؟

تأثیر انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی بر رشد گیاه

منبع نور انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی منبع نور نیمه هادی نیز نامیده می شود. این منبع نور دارای طول موج نسبتاً باریکی است و افراد می توانند آزادانه رنگ نور را کنترل کنند. طول موج های مختلف نور اثرات متفاوتی بر روی فتوسنتز گیاهان دارند. طول موج نور فتوسنتز گیاه در حدود 400-700 نانومتر است. نور 400-500 نانومتر (آبی) و 610-720 نانومتر (قرمز) بیشترین نقش را در فتوسنتز دارند.

انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی آبی (470 نانومتر) و قرمز (630 نانومتر) فقط می توانند نور مورد نیاز گیاهان را تأمین کنند. بنابراین ، انتخاب ایده آل برای انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی استفاده از این دو ترکیب رنگ است. از نظر جلوه های بصری ، چراغ های قرمز و آبی گیاه صورتی هستند.نور آبی می تواند باعث رشد برگ های سبز شود. نور قرمز می تواند به شکوفه و میوه و طولانی شدن دوره گلدهی کمک کند. هنگامی که از انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی برای تکمیل نور گیاهان استفاده می شود، ارتفاع برگها عموماً 0.5 متر است و قرار گرفتن در معرض مداوم برای 12-16 ساعت در روز می تواند به طور کامل جایگزین خورشید شود.

تأثیر انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی بر رشد گیاه

رنگ نور چراغ های ال ای دی

انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی رنگی متناسب می توانند توت فرنگی و گوجه فرنگی را شیرین تر و مغذی تر کنند. فتوسنتز به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن گیاهان سبز از انرژی نور از طریق کلروپلاست ها برای تبدیل دی اکسید کربن و آب به مواد آلی ذخیره کننده انرژی و انتشار اکسیژن استفاده می کنند. نور خورشید از رنگ های مختلف نور تشکیل شده است و رنگ های مختلف نور می توانند تأثیرات متفاوتی بر رشد گیاه داشته باشند.

نهال های خاکی تحت نور بنفش بیشترین رشد را دارند ، اما برگها کوچک ، ریشه ها کم عمق هستند و شبیه سوء تغذیه به نظر می رسند. نهال های زیر نور مایل به زرد نه تنها کوتاه نیستند ، بلکه برگها بی روح به نظر می رسند. گیاهی که در زیر نور مخلوط قرمز و آبی رشد می کند، نه تنها قوی است ، بلکه سیستم ریشه نیز بسیار توسعه یافته است. لامپ قرمز و لامپ آبی این منبع نور LED در نسبت 9: 1 پیکربندی شده است.

نتایج نشان می دهد که چراغ قرمز و آبی 9: 1 برای رشد گیاه مفیدترین است. پس از تابش این منبع نوری ، میوه های توت فرنگی و گوجه فرنگی پر شده و میزان قند و ویتامین C به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و هیچ پدیده توخالی وجود ندارد. تابش مداوم به مدت 12-16 ساعت در روز ، توت فرنگی و گوجه فرنگی تحت چنین منبع نوری خوشمزه تر از میوه های معمولی گلخانه ای خواهند بود. همچنین می توان از چراغ های رشد گیاه LED برای تکمیل منابع نوری گیاهان در هوای بارانی در زمستان استفاده کرد.

منبع

tachyonlight.com

مقالات مرتبط