ال ای دی های جدید

دنیای ال ای دی ها بسیار گسترده است. لامپ ال ای دی هر روز شگفتی جدیدی ایجاد می کنند. گستره ال ای دی های جدید از اندازه های بسیار کوچک تا اندازه های بزرگ با تولید شار نوری مختلف برای مکان های گوناگون استفاده می شود. با استفاده از ال ای دی های جدید روز به روز محصولات روشنایی زیبا و جذاب تولید می شوند. در این مقاله برخی از ال ای دی های جدید را با هم بررسی می کنیم.

ال ای دی های جدید

ال ای دی های جدید بسیار کوچک

ال ای دی های جدید در اندازه های بسیار کوچک جایگزین لامپ های هالوژنی می شوند و معمولا در زیر کابینت ها و مکان های دیگر یافت می شوند. برخلاف لامپ های هالوژنی، این حباب این لامپ ها تحت تاثیر چربی بر روی انگشتان قرار نمی گیرد. بنابراین شما به هنگام استفاده از آن ها نیازی به دستکش نخواهید داشت. این حباب ها در پایه ها و سرپیچ های مختلفی همانند جدول زیر تولید می شوند.

ال ای دی های جدید بسیار کوچک

هنگامی که یک حباب را انتخاب می کنید حتما پایه یا سرپیچ چراغ را برای اینکه مطمئن شوید لامپ مناسب را انتخاب کرده اید در نظر بگیرید. ال ای دی های جدید ممکن است درازتر یا پهن تر از حباب های قبلی شما باشند. حتما از ولتاژ چراغ خود هم اطمینان حاصل کنید. حباب های ال ای دی کوچک معمولا رنج ولتاژ 12 تا 120 ولت را دارا هستند.  علاوه بر این ال ای دی های جدید زیر کابینتی و کوچک می توانند در قایق ها، وسایل نقلیه و ... استفاده شوند. برای این کاربردها بهتر است از ال ای دی های جدید ضد اب استفاده کنیم. 

ال ای دی های جدید برای مناطق پر خطر

می توانید در این مکان ها، از ال ای دی های جدید که قابلیت های ویژه ای دارند استفاده کنید. برای مکان هایی که بخارات یا مایعات قابل اشتعال در هوا وجود دارد یا مکان هایی که گاز طبیعی یا روغن مایع ذخیره می شود می توان ازال ای دی های جدید استفاده کرد. لامپ های ال ای دی از -40 تا 113 درجه فارنهایت قابلیت استفاده دارند. این لامپ های ال ای دی از فن اوری خنک کننده فعال برای کمک به دفع گرما استفاده می کنند. از این لامپ ها در آویزهای هواپیما، پمپ بنزین ، تاسیسات سوخت گاز و پالایشگاه استفاده می شود. 

ال ای دی های جدید برای مناطق پر خطر

 ال ای دی های جدید مقاوم در برابر شکستن

در صنایع غذایی به لامپ هایی نیاز داریم که در برابر خرد شدن مقاوم باشند. ال ای دی های جدید مخصوص این مناطق دارای یک پوشش مقاوم در برابر خرد شدن هستند. این پوشش، خرده های شیشه را حبس می کند. مواد غذایی، سطوح لوازم خانگی را از شیشه های شکسته در امان نگه می دارد. از ال ای دی های جدید می توان در هر جایی که وجود شیشه شکسته می تواند خطر آفرین باشد از جمله تاسیسات تولیدی ، مدارس مهد کودک و ... می توان استفاده کرد.

 ال ای دی های جدید مقاوم در برابر شکستن

لامپ های ال ای دی فریزری

لامپ ها و مهتابی های ال ای دی خاصی در وسایل خنک کننده و فریزر استفاده می شود. این چراغ ها مستقیما به ولتاژ وصل می شوند. ال ای دی های جدید برای مقاومت در برابر دمای -4 تا 140 درجه فارنهایت، لرزش ها، ضربه ها و خوردگی طراحی شده اند. این لامپ ها گرمای کمی ساطع می کنند. نور یو وی یا ماوراء بنفش ساطع نمی کنند و به طور قابل ملاحظه ای هزینه های خنک سازی را کاهش می دهند. نور مناسب برای این دستگاه ها 4000-5000 کلوین است که یک نور سفید روشن را ساطع می کند.

لامپ های ال ای دی فریزری

ریسه های خاص

نوع دیگری از روشنایی و لامپ های ال ای دی، ریسه های روشنایی ال ای دی است. که متشکل از نور ریسه نئون فلکسی انعطاف پذیر و مقاوم هستند. ال ای دی های جدید برای نصب به بالاست یا فرد متخصص نیاز ندارند. از این ریسه ها برای نورپردازی ساختمان و ... استفاده می شود. این ریسه ها تا زمانی که برش نخورده باشند در فضای باز قابل استفاده هستند. پس از برش در نقاط برش خورده هر گونه اتصال باید بسته شود.

منبع

blog.1000bulbs.com

مقالات مرتبط