استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب

استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب یکی از مسائلی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. منابع نوری از جمله لامپ ال ای دی که در خانه خود استفاده می کنید ممکن است بر توانایی بدن شما برای خواب عمیق و آرام تاثیر مستقیم داشته باشد. باید بیاموزیم که استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب چگونه است و چگونه می توانیم در زندگی روزمره احساس انرژی بیشتری کنیم.

استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب

چگونگی استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب

منابع نوری که در خانه خود استفاده می کنید ممکن است بر توانایی بدن شما برای خواب عمیق و آرام داشته باشد. در این مقاله بررسی می کنیم  که چگونه از نور LED خود برای بهبود خواب استفاده کرده و در زندگی روزمره احساس انرژی بیشتری کنیم. نور در طول موج ها و فرکانس های مختلف ساطع می شود و با رنگ های یک طیف ارتباط دارد. اما برای استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب باید بدانید که لامپ های قرمز دارای طول موج طولانی تر و فرکانس کمتری نسبت به نور آبی هستند. به همین دلیل، نور قرمز کم و گرمتر به نظر می رسد. برعکس، نور آبی به دلیل فرکانس بالاتر، روشن تر و خنک تر به نظر می رسد.

چگونگی استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب

تاثیر رنگ نور بر بدن

طول موج ها و فرکانس های مختلف نور اثرات مختلفی بر روی بدن دارند. چراغ های روشن تر و خنک تر ممکن است روی تولید ملاتونین، هورمون خواب تأثیر منفی بگذارند. علاوه بر این، نور خنک تر می تواند چرخه خواب و بیداری بدن را که به عنوان ریتم شبانه روزی نیز شناخته می شود، مختل کند. برای استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب باید تاثیر ان را بر بدن بررسی کنید.

به این فکر کنید، قبل از اختراع برق، مردم هنگام بیدار شدن از خواب بیدار می شدند و هنگام غروب خورشید استراحت می کردند. بدن آنها طبق یک برنامه مشخص کار می کرد. با ظهور برق و تحریک نوری تقریبا ثابت، بدن ما گاهی ممکن است گیج شود. (از دیدن تلفن همراه و تلویزیون قبل از خواب خودداری کنید!)

چگونگی استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب و بدن

استفاده از رنگ نور برای بهبود خواب و انتخاب دمای رنگ نور

دمای رنگ نور یک چراغ LED را می توان در مقیاس کلوین (K) اندازه گیری کرد. چراغ های کم نورتر و گرمتر کلوین کمتری دارند. چراغهای سفید، روشن و آبی در کلوین بالاتر هستند. لامپ های LED انتخاب شده در محدوده 3000 تا 5000 کلوین موجود هستند - با افزایش مقدار کلوین این نور این لامپ ها روشن تر و سردتر می شوند.

رنگ قرمز در مقابل آبی را بررسی می کنیم. از آنجا که آبی رنگ سردتری است، نور آبی در کلوین بالاتر است. این میزان خاص برای روشنایی روز یا روشنایی محل کار مناسب است. برای مثال  یک فضای اداری که در آن سطح بالایی از بهره وری و آگاهی را لازم داریم نور سفید مناسب است

از طرف دیگر ، نور قرمز کم نور و گرمتر به نظر می رسد. کلوین کمتری دارد و برای مکان های استراحت و آرامش مفیدتر است. برای مثال در اتاق خواب بهتر است از این رنگ نور استفاده کنید. آیا می خواهید یک اتاق خواب روشن داشته باشید که چرخه خواب شما را مختل نکند؟ با یک نور ملایم و گرمتر که پایین کلوین است می توانید به سطح نور مطلوب برسید و در کمترین زمان مانند یک کودک خواهید خوابید

منبع

blog.lightup.com

مقالات مرتبط