نورپردازی خانه

نورپردازی یکی از عناصر اصلی است که به شما در  زیباسازی خانه کمک می کند. نورپردازی خانه با چراغ مناسب شما را قادر می سازد تا کارها را به راحتی انجام دهید و احساس امنیت و راحتی بیشتری را ایجاد می کند و به شما این امکان را می دهد که از همه فضاهای خانه خود در تمام ظرفیت خود لذت ببرید. با این حال، در نورپردازی خانه هر اتاق نیازهای خاص و منحصر به فرد روشنایی عمومی و متمرکز دارد. در اینجا چند نکته و ایده وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای نورپردازی خانه خود در نظر بگیرید. اگر مطمئن نیستید که به چه نوع وسایل روشنایی نیاز دارید، چند دقیقه را به مرور این راهنما اختصاص دهید!

نورپردازی خانه

نورپردازی خانه و سالن ها و راه پله ها

سالن و هال اولین برداشت از فضای داخلی خانه را منتقل می کند. یک لوستر سنتی، آویز جدید یا وسایل نقلیه نزدیک به سقف را در راهرو خود قرار دهید تا روشنایی و نورپردازی خانه اولیه مطلوب و فضای خوشایندی ایجاد کند. کارهای هنری خود را زنده کنید و آنها را با نور هالوژن  یا نورقابل تنظیم روشن کنید. آینه ها همچنین جلوه تزئینی خاصی به سالن می بخشند. در نورپردازی خانه مطمئن شوید که وسایل تزئینی را متناسب با فضا قرار دهید. همه سرسراها نمی توانند یک لوستر بزرگ را در خود جای دهند، بنابراین از صحت نسبت اندازه ها اطمینان حاصل کنید. به همین ترتیب، اگر فضای بیشتری داشته باشید، به وسایل بزرگتری نیز نیاز خواهید داشت. اگر می توانید وسایل را از بالا مشاهده کنید ، حتما برای نورپردازی خانه یک لوستر سرسرا یا آویز انتخاب کنید که مشاهده آن جذاب به نظر برسد.

نورپردازی خانه و راه پله ها

در نورپردازی خانه به یاد داشته باشید که راه پله ها و سالن ها برای ایمنی باید از نور عمومی خوبی برخوردار باشند. برای جلوگیری از حوادث پله ها باید از بالا به پایین با کلید در هر دو مکان روشن شوند. برای ایمنی در راهروها ، وسایل روشنایی را هر 8 تا 10 فوت (2.4 تا 3.0 متر) قرار دهید. برای بیرون آوردن بهترین ها در فضای زندگی خود از نور استفاده کنید. فضای اتاق خود را بهبود بخشید ، کارهای هنری را برجسته کنید، یا فقط نور عمومی برای سالن، اتاق نشیمن، اتاق های بازی یا اتاق خواب خود فراهم کنید. انواع مختلفی از وسایل روشنایی هم برای روشنایی عمومی شما و هم برای روشنایی متمرکز شما وجود دارد. 

برای نورپردازی خانه یک منطقه عمومی از روشنایی فرو رفته استفاده کنید. این مدل نور به دلیل پنهان بودن منبع نور ترجیح داده می شود. وسایل نزدیک به سقف، دیوارکوب ها و لامپ های داخلی نیز گزینه های بسیار خوبی هستند و نور کافی را فراهم می کنند. این وسایل نه تنها قطعات تزئینی هستند، بلکه منابع ایده آل نورپردازی متمرکز برای خواندن یا انجام بازی ها هستند. در حالی که وسایل دیواری سنتی همچنان محبوب ترین شکل نورپردازی دیوار هستند، دیوارکوب های معاصر محبوبیت بیشتری برای روشنایی متمرکز پیدا می کنند.

نورپردازی خانه و سالن

سالن ناهارخوری و نورپردازی خانه

در پذیرایی با نورپردازی یک نقطه کانونی ایجاد کنید. میز ناهار خوری شما سرجایش است، صندلی ها به داخل رانده می شوند و میز چیده می شود. تنها چیزی که برای تکمیل تصویر باقی مانده قطعه مرکزی، چراغ روشنایی شماست. این وسایل روشنایی نقطه کانونی اتاق شما است، بنابراین باید سبک شخصی خود را بیان کند، در حالی که هنوز نیازهای کلی روشنایی را برآورده می کند.  برای روشنایی عمومی از لوستر یا آویز استفاده کنید. هر دو منبع نور عالی هستند و مطمئناً نور اتاق غذاخوری شما را تنظیم می کنند. وال واشرهای دیواری توکار همچنین می توانند نور اضافی را ایجاد کنند در حالی که به تصور فضای اتاق بزرگتر کمک می کنند.  لوسترهایی با قدرت کلی 200 تا  400 وات نور مناسب برای یک اتاق ناهار خوری فراهم می کنند.به اتاق نیز نور متمرکز اضافه کنید. وسایل فرورفتگی هالوژن قابل تنظیم را روی میز و لوستر هدف قرار دهید. این کار باعث ایجاد نور اضافی روی میز و همچنین باعث درخشش لوستر می شود. نورپردازی خانه را با آشپزخانه ادامه می دهیم

نورپردازی خانه و اتاق پذیرایی

آشپزخانه

آشپزخانه اغلب شلوغ ترین قسمت خانه است. نه تنها وعده های غذایی شما در اینجا آماده می شود ، بلکه خانواده و میهمانان نیز در اینجا جمع می شوند. نور کافی و مناسب برای انجام تمام نیازهای آشپزی ضروری است. بنابراین در نورپردازی خانه آشپزخانه از مکان های ضروری است طرحی را از آشپزخانه خود طراحی کنید که روی مناطق فعالیت متمرکز باشد و سپس تصمیم بگیرید که هر منطقه به چه نوع نوری نیاز دارد: عمومی، کار ، تاکیدی یا تزئینی. در قسمت های کاری از لامپ های وات بالاتر استفاده کنید. یک آویز شیشه ای یا پلاستیکی روشنایی کافی را برای پوشاندن کل منطقه غذاخوری با نور فراهم می کند.

برای نورپردازی خانه با وسایل تزئینی فلورسنت متمرکز می توانید به سراغ یک فضای کار بروید. در هنگام افزودن نور حیاتی به فضای کار، از نور زیر کابینت برای جلوگیری از ایجاد سایه روی پیشخوان استفاده کنید. فلورسنت زیر کابینت همچنین یک منبع روشنایی مقرون به صرفه است. در مکان های باز روی سینک ظرفشویی ها از نور خاموش فرو رفته که مستقیماً روی ظرفشویی نصب شده استفاده کنید. [6] اشیائ خاص خانه، جزئیات معماری یا مناطق ارائه مواد غذایی خود را با نورپردازی مسیر یا فرورفتگی روشن کنید.  نور محیطی که توسط وسایل فلورسنت تأمین می شود ، سایه های آشپزخانه شما را پر می کند ، کنتراست و سطح عمودی نور را کاهش می دهد تا فضای فضا را روشن تر کند. کار نورپردازی خانه را با حمام و دستشویی ادامه می دهیم

نورپردازی خانه و آشپزخانه

حمام و دستشویی

در مورد دستشویی فراموش نکنید. نورپردازی حمام احتمالاً آخرین مکانی است که افراد می خواهند برای آن وقت و هزینه کنند. آینه ها روشن نمی شوند و اغلب اوقات از یک وسیله سقفی برای روشن شدن سینک ، آینه و دوش استفاده می شود. با این حال، با بزرگتر شدن وان ها و اضافه شدن دوش های بخار، زمان بیشتری به استراحت در حمام می پردازیم. از آنجا که روز خود را در دستشویی شروع و به پایان می برید، بهتر است در نظر بگیرید که کدام وسایل و چراغ ها بهترین عملکرد را دارند؟ از چندین چراغ پایین فرو رفته یا وسایل تزئینی نصب شده روی سطح برای مناطق بیش از 100 فوت مربع استفاده کنید. در صورت تمایل به وسایل فلورسنت، باید از لامپهای فلورسنت اصلاح شده رنگ استفاده شود. یک نور سفید واضح، رنگ پوست را با دقت بیشتری نشان می دهد.

نورپردازی خارجی

برای نورپردازی خانه در خارج از خانه از نورپردازی کاربردی و سرگرم کننده استفاده کنید. خواه هدف شما ارتقا زیبایی خانه شما باشد و یا ایجاد امنیت بیشتر، شما برای نورپردازی نمای بیرونی خانه خود گزینه های روشنایی زیادی دارید. انواع روشنایی موجود را در نظر بگیرید. انتخاب وسایل روشنایی دو نوع اصلی دارد: تزئینی و کاربردی.

از وسایل تزئینی در طول مسیرها، روی دیوارها و سرسرای های ورودی استفاده می شود. طراحی این وسایل باید مکمل ظاهرخانه و منظره شما باشد در حالی که از نور کافی برای ایمنی، امنیت و عملکرد برخوردار است.

هنگام نصب پروژکتور دیواری، وسایل را به در و فضای اطراف اندازه دهید. پروژکتورهای دیواری باید کمی بالاتر از سطح چشم و در حدود 60 تا 66 از مرکز وسیله به کف نصب شوند. پروژکتورهای بزرگ تاشو وقتی در فضای باز بزرگ استفاده می شوند ، تأثیر بهتری ایجاد می کنند.

با این حال توجه داشته باشید که اکثر پروژکتورهای روشنایی، منابع نوری چشمگیر هستند. آنها نور را به تمام جهات ساطع می کنند و می توانند دلیل پرت شدن خیرگی رانندگان باشند. برای امنیت نیز مقداری روشنایی در نظر بگیرید. نورپردازی چشم انداز و نورپردازی مرحله ای را اضافه کنید تا علاوه بر زیبایی خانه در شب ، امنیت و ایمنی بیشتری نیز به وجود آورد. 

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط