نصب لوستر

با  در نظر گرفتن احتیاط و بررسی و یادگیری چند مورد می توانید نصب لوستر در خانه را انجام دهید و در کمترین زمان کار نصب لوستر و چراغ را به اتمام برسانید

نصب لوستر

مراحل نصب لوستر

 در اولین اقدام مدار خود را قطع کنید. بهترین راه برای انجام این کار خاموش کردن فیوز است. اگر لوستر یا چراغ بر روی محلی که قصد نصب لوستر را دارید وجود دارد باید آن را از محل باز کنید. به احتمال زیاد سه سیم متصل به چراغ قدیمی خود مشاهده خواهید کرد: سیم گرم ، سیم اتصال به زمین و سیم خنثی. برای جدا کردن این سیمها باید از دست آزاد خود استفاده کنید و درپوش سیم را بچرخانید تا سیمها از یکدیگر آزاد شوند.سیم های داغ آن دسته از سیم هایی هستند که برق را به وسایل شما منتقل می کنند و سیم های اتصال دهنده زمین برای ارائه یک برق خنثی مانند زمین است.

چراغ خود را از سیم های آن جدا کنید. باید درپوش های پلاستیکی را ببینید که درپوش سیم کشی نامیده می شوند (که به آن مهره سیم نیز می گویند) ، که دو سیم به هر درپوش می رود. یک سیم از چراغ ، سیم دیگر از مدار اصلی برق خانه شما می آید. سیم ها را با پیچاندن درب سیم کشی جدا کنید تا آزاد شود. هنگامی که چراغ را از سیم آن خارج کردید ، می توانید چراغ روشنایی موجود را کنار بگذارید.

 

نصب لوستر جدید 

سیم های رنگی همانند را به هم متصل کنید. با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید، رنگ هایی که سیم هایی که زمین و خنثی کد می کنند ممکن است متفاوت باشد. در هر صورت ، شما باید لوستر جدید خود را با یک دست پشتیبانی کنید و هر کدام را مانند سیم رنگی از دیوار یا سقف خود بیرون بیاورید و آن را با جفت خود از منبع نور یا لوستر ترکیب کنید. انتهای سیم ها را به هم پیچ و تاب دهید و با پیچاندن درپوش سیم آن را ببندید. راهنمای کلی کد رنگ سیم کشی برق به شرح زیر است: 

کانادا : سیم فاز - سیاه (تک فاز) ، قرمز (با سیم گرم دوم) ، خنثی - سفید ، زمین / زمین - سبز ، سبز و زرد یا مس برهنه

ایران : سیم فاز - قهوه ای ، سیاه یا قرمز ، خنثی - آبی ، زمین / زمین - سبز و زرد

ایالات متحده آمریکا: سیم فاز - سیاه (تک فاز) ، قرمز (با سیم گرم دوم)، خنثی - سفید، زمین / زمین - سبز ، سبز و زرد یا مس برهنه 

 اگر سیم باقیمانده ای از رنگ سبز ، سبز و زرد یا مس برهنه وجود دارد، باید آن را در محل نصب لامپ خود بچرخانید. برای این منظور احتمالاً یک پیچ کوچک روی لوستر وجود دارد که می توانید آن را کمی باز کنید ، سیم را در شکاف بین پیچ و اتصالات قرار دهید و سپس محکم کنید تا زمین شما محکم شود. مطمئن شوید سیم زمینی شما به جایی می رسد که بتواند جریان برق را با خیال راحت پخش کند. بسیاری از سطوح فلزی می توانند برای این منظور مناسب باشند.

هرگونه نصب تکمیلی را به پایان برسانید. لحظه ای به عقب بروید و وسایل خود را از نظر سطح ، جهت گیری و شفافیت سطحی که روی آن نصب کرده اید بررسی کنید. برخی از وسایل روشنایی به طور خاص به طور دائمی زاویه دار هستند و نصب نامناسب می تواند منجر به تابش نور شما در جایی شود که سود چندانی ندارد. به جعبه فیوز خود برگردید و فیوز اتاق را که در آن سیم کشی کرده اید مجدداً تنظیم کنید تا جریان برق به اتاق بازگردد. اکنون می توانید یک لامپ نصب کنید و چراغ جدیدی را که نصب کرده اید برای تست آن روشن کنید

آزمایش جریان الکتریکی لوستر

گاهی اوقات،در طول نصب، ممکن است یک سیم لرزش یا آسیب ببیند و نحوه انتقال برق به لوستر جدید را دچار مشکل کند. بعلاوه، در بعضی موارد ، پیمانکاران ممکن است از سیمهای رنگی مختلف برای تنظیم برق شما استفاده کرده باشند. در هر دو مورد شما باید از تست کننده مدار استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که در سیم کشی اشتباه خطرناکی مرتکب نشده اید.

تستر مدار را می توان در اکثر فروشگاه های سخت افزار خریداری کرد. برق را خاموش کنید ، سیمی که درباره آن اطمینان ندارید را از وسایل قدیمی خارج کنید و سپس مطمئن شوید که سیم شما هیچ چیز خطرناکی را لمس نمی کند ، دوباره برق را روشن کنید. تستر مدار یا ولتاژ شما دو گره خواهد داشت. یکی را به سیم مشکوک و دیگری را به یک سطح فلزی ، زمین یا سیم زمینی خود متصل کنید. اگر چراغ تستر شما روشن شود ، سیم گرم است و از طریق برق تأمین می شود. 

توصیه می شود که حدود stri "عایق سیم را با استفاده از دستگاه برش سیم یا چاقو کمکی حذف کنید. مطمئن باشید که هنگام استفاده از چاقوی تندرستی مراقبت می کنید ؛ نمی خواهید قسمت فلزی سیم خود را لک بزنید یا صدمه بزنید

هنگام سیم کشی دست دیگری به خود بدهید. اگر شما یکی از دوستان خانواده خود را برای کمک در اختیار دارید ، داشتن این وسیله در هنگام سیم کشی می تواند به شما کمک کند. اگر کمکی در دسترس ندارید ، می توانید یک قطعه سیم ضایعات استفاده نشده را خم کنید تا چراغ را به راحتی از پایه آویزان کنید. با ثابت بودن فیکسچر ، می توانید از هر دو دست استفاده کنید و قسمت سیم کشی را محکم کنید. وقتی در حال سیم کشی چراغ سقفی هستید ، داشتن یک دستیار بسیار مفید است. 

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط