مراقبت از ایگوانا

بسیاری از افراد علاقه ی زیادی به نگهداری خزندگان دارند از جمله لامپ های مورد استفاده برای موجودات می توان به لامپ یو وی بی پرندگان اشاره کرد.  اما ممکن است برخی از افراد با نحوه مراقبت و نگهداری از آن ها آشنایی نداشته باشند. ما در ادامه ی این مقاله می خواهیم شما را با نحوه مراقبت از ایگوانا آشنا کنیم تا شما با اصول و روش های نگهداری از ایگوانا آشنا شوید. بسیاری از افراد که با نحوه مراقبت از ایگوانا آشنایی ندارند ممکن از بعد از مدتی ایگوانای خود را از دست بدهند بنابراین آشنایی با نحوه نگهداری مراقبت از ایگوانا یک امر مهم و ضروری می باشد. قبل از هرچیزی شما را با نکات مثبت و منفی نگهداری با ایگوانا آشنا خواهیم کرد.

مراقبت از ایگوانا

نحوه ی مراقبت از ایگوانا :

محل نگهداری ایگوانا بسیار مهم می باشد ممکن است شما به مدت یک تا دو سال بتوانید ایگوانا را داخل تراریوم قرار دهید اما چون ایگوانا خیلی سریع رشد می کند باید خودتان به فکر ساختن یک قفس باشید. حداقل فضای مورد نیاز این خزنده باید دارای 2 متر ارتفاع، 1 متر عرض و طول آن 5.5  متر باشد.اگر نمی توانید برای ایگوانای خود قفس درست کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که مقداری از فضای اتاق را به آن اختصاص دهید. شما می توانید برای ساخت دیواره ها از چوب و تور سیمی استفاده کنید.

نحوه ی مراقبت از ایگوانا

دما و رطوبت برای مراقبت از ایگوانا باید چگونه باشد؟

چون این خزنده به آب و هوای معتدل و گرمسیری عادت دارد بنابراین دمای محیطش باید مشابه با طبیعت بدنش باشد. در طول روز دمای محل نگهداری باید بین 26 تا 32 درجه باشد و در شب نیز به دمای 23 درجه نیاز دارد. بنابراین برای گرم شدن فضا حتما باید از یک منبع گرمایشی استفاده کنید. علاوه بر دما رطوبت آن محیط هم باید حدود 70 تا 80 درصد باشد برای اینکه محل نگهداری ایگوانا رطوبت داشته باشد شما می توانید حدود دوبار در روز بدن ایگوانا را با آب اسپری کنید و یا می توانید یک ظرف آب داخل تراریوم و یا محل نگهداری آن قرار دهید با این کار رطوبت مورد نیاز ایگوانا را تامین خواهید کرد.

نور مورد نیاز برای ایگوانا :

خوب است بدانید که ایگوانا باید حدودا 12 ساعت نور روزانه را دریافت کند. برای دریافت نور نباید ایگوانا را پشت شیشه قرار دهید زیرا با این کار نور مورد نیاز برای او تامین نمی شود. شما می توانید غیر از  نور خورشید از لامپ یو وی نیز استفاده کنید با این کار علاوه بر نور مقداری حرارت نیز برای بدن ایگوانا تامین می شود. این خزنده به ارتفاعات علاقه زیادی دارد  بنابراین حتما سعی کنید برای آن در نقاط بلند تخته و چوب و یا شاخه و برگ فراهم کنید. برخی از ایگوانا ها نیز به آبتنی کردن هم علاقه دارند بنابراین شما می توانید یک ظرف بزرگی را پر از آب کنید  و اجازه دهید تا ایگوانا آبتنی کند.

تغذیه ایگوانا :

همانطور که گفتیم ایگوانا نوعی خزنده گیاه خوار می باشد. بنابراین شما باید در طول روز مقداری زیادی سبزیجات را در اختیار آن قرار دهید توجه داشته باشید که خوردن زیاد میوه برای ایگوانا ضرر دارد و باعث شل شدن مدفوع می شود. جالب است بدانید که این نوع خزنده ها قدرت جویدن غذا را ندارند بنابراین شما باید غذای آن ها را به صورت تکه شده در اختیارشان قرار دهید. سبزیجات مورد نیاز ایگوانا: کاهو و کلم، لوبیا سبز و نخود فرنگی ، آسپاراگوس و شلغم، جعفری و یونجه، کلم چینی و سبزی خردل، هویج خرد شده و کدوسیب زمینی شیرین و ذرت، فلفل دلمه ای سبز و قرمز

منبع

www.wikihow.com

مقالات مرتبط