لامپ مورد نیاز پرندگان

بسیاری از افراد به نگهداری پرندگان در منازل خود عادت دارند. این پرندگان به دلایل مختلف از جمله زیبایی، صدای خوب و ... در منازل بسیاری از افراد وجود دارند. نگهداری از پرندگان شرایط خاصی را طلب می کند. در هنگام نگهداری از پرندگان باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. لامپ مورد نیاز پرندگان را می توان برای انواع طیور استفاده کرد. هنگام خرید لامپ ماوراء بنفش برای پرندگان باید بدانید که  خرید لامپ یو وی بی از همه مناسب تر است این محصولات می توانند مزیت های بسیار زیادی را برای این موجودات داشته باشند. به دلیل اینکه این موجودات از حیات وحش و خانه های اصلی خود دور می باشند باید به صورت روزانه نور مخصوص به خود را دریافت نمایند. با ایجاد یک محل مخصوص و نور پردازی خاص می توان به راحتی و کیفیت بالایی شرایط را برای پرندگان به وجود آورد. یکی از اقدامات برای شبیه سازی محیط زیست این موجودات استفاده از لامپ مورد نیاز پرندگان می باشد. 

لامپ مورد نیاز پرندگان

اهمیت استفاده از لامپ مورد نیاز پرندگان

لامپ مورد نیاز پرندگان می تواند فواید مختلف و متنوعی را برای این موجودات داشته باشد. به طور کلی پرندگان در طول روز از نور طبیعی محروم بوده و نمی توانند نور کافی را دریافت کنند. هورمون های بسیاری در بدن پرندگان به واسطه نور خورشید فعال می شود. می توان از این هورمون ها به تولید مثل، طراوت، روند خواب و ... اشاره کرد. تمامی این موارد می توانند در سلامت پرنده بسیار موثر باشند. در هنگام راه اندازی یک قفس بسیار خوب برای پرندگان باید به لامپ مورد نیاز پرندگان توجه ویژه ای داشته باشید. اگر چه نور مستقیم خورشید برای پرندگان بسیار مناسب تر و ایده آل تر می باشد اما این کار می تواند خطراتی را برای پرنده در پی داشته باشد.

 این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که نور خورشید از پشت شیشه و پنجره نمی تواند تاثیر مطلوبی را برای پرنده داشته باشد. نور یو وی خورشید نمی تواند از شیشه ها عبور کند پس تاثیر چندانی را نمی توان در پرندگان مشاهده کرد. با توجه به خانه های افراد مختلف می توان بهترین گزینه را لامپ مورد نیاز پرندگان در نظر گرفت. با توجه به قابلیت های موجود در این محصولات می توان در موارد مختلف از این لامپ ها استفاده کرد. لامپ مورد نیاز پرندگان می تواند برای گونه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت استفاده از لامپ مورد نیاز پرندگان

انواع لامپ مورد نیاز پرندگان

می توان به طور کلی لامپ مورد نیاز پرندگان را در دو دسته A و B در یو وی ها قرار داد. رایج ترین نوع لامپ مورد نیاز پرندگان در دسته یو وی را می توان نوع A آن معرفی کرد. این لامپ از نوع ماوراء بنفش بوده و دارای توان 160 وات می باشد. از مزیت های موجود در این لامپ می توان به تشخیص غذا، تحریک اشتها، علاقه به جفت گیری و ... اشاره کرد. تمامی این موارد می تواند از طریق چشم پرنده به خوبی منتقل شود. می توان به خوبی از این محصول در موارد متعدد برای پرندگان گوناگونی استفاده کرد. 

استفاده از این محصولات می تواند در اخلاق و رفتار پرندگان بسیار موثر باشد. نوع دوم لامپ مورد نیاز پرندگان که با نام B شناخته می شود در موارد دیگر برای پرندگان مفید می باشد. اشعه این لامپ ها می توان در جذب کلسیم و ویتامین های مختلف برای پرنده بسیار موثر باشد. می توان از این لامپ ها به صورت ترکیبی نیز استفاده کرد. با توجه به نوع و تعداد پرندگان خود می توانید از این لامپ ها استفاده کنید. 

تاثیر لامپ برای دید بهتر

در پرندگان می توان 4 نوع دریافت کننده رنگ را مشاهده کرد. طیف این رنگ ها بسیار گسترده تر از انسان می باشد. برای اینکه پرندگان بتوانند به راحتی تمامی محیط اطراف را ببینند و تشخیص دهند نیاز به نور یو وی دارند. نور یو وی را تنها در خورشید به صورت طبیعی می توان مشاهده کرد. برای این که پرندگان بتوانند تمامی محیط اطراف خود را تشخیص دهند باید لامپ مورد نیاز پرندگان را داشته باشند. به وسیله این لامپ می توان شرایط محیطی بسیار بهتری را برای این موجودات به وجود آورد.

 استفاده از این لامپ ها می تواند برای گونه های مختلف بسیار مفید باشد. تشخیص محیط اطراف برای پرندگان می تواند مزایای بسیار زیادی را در سلامت این موجودات داشته باشد. زمان استفاده از این لامپ ها نیز بسیار مهم می باشد. باید توجه داشته باشید که پرندگان نیازمند خواب 10 تا 12 ساعت در روز می باشند. در هنگام استفاده از این محصولات توجه داشته باشید که تقریبا 7 تا 9 ساعت در نور این لامپ ها برای پرندگان کافی می باشد. 

منبع

www.putnamveterinaryclinic.com

مقالات مرتبط