لامپ مورد نیاز خزندگان

تمام چیزهایی که باید در مورد لامپ مورد نیاز خزندگان بدانید اگر در خانه خود خزنده ای دارید، برای نگهداری باید یک سری تجهیزات و وسایل را داشته باشید تا به سلامت خزنده، صدمه ای نرسد. یکی از این وسایل، داشتن لامپ مورد نیاز خزندگان است. توجه داشته باشید که این وسیله نیاز به دانستن یک سری اطلاعات دارد. منظور این است که لامپ مورد نیاز خزندگان تنوع متعددی دارد و همه آنها مثل همدیگر عمل نمی کنند و هر لامپ مخصوص خزنده ای است. 

انواع و ویژگی های لامپ خزندگان

لامپ مورد نیاز خزندگان ویژگی های بسیار متفاوتی را دارند. ویژگی لامپ مورد نیاز خزندگان به صورت زیر است: نور مرئی در روز، همانند یک نور طبیعی عمل می کند. همانطور که میدانید نور برای هر حیوانی ضروری است. به همین دلیل، باید در طول روز 10 تا 14 ساعت به خزنده ها نور رسانده شود. سطح گرمایی که لامپ برای خزندگان فراهم میکند، متفاوت است. پس میتوانید بر اساس خزنده خود، لامپ را تهیه کنید.

لامپ‌ها یک پرتو متمرکز از گرما را منتشر می‌کنند که به حیوان خانگی شما اجازه می‌دهد، دمای بدنش را تا حد ممکن سالم نگه دارد. نور UVB برای تولید ویتامین D3 در خزندگان ضروری است و آنها را قادر به جذب کلسیم و کمک به حفظ استخوان های قوی می کند. UVA به تحریک اشتها، تولید مثل، کمک می کند و می تواند رفتارهای طبیعی را ترویج کند.

نحوه استفاده از لامپ مورد نیاز خزندگان:

نوع لامپ مورد نیاز خزندگان، باید یک لامپ مادون قرمز یا لامپ گرمایی باشد تا خزنده در طول روز، گرم نگه داشته شود. برای حیواناتی که در طول روز فعال هستند، باید یک لامپ حرارتی با وات بالا را در لانه خزنده نصب کنید. این لامپ ها اغلب روی سنگ یا تکه ای از دکور قفس قرار می گیرند تا خزنده شما نتواند به لامپ نزدیک شود و باعث آسیب رساندن به خزنده نشود. لامپ مورد نیاز خزندگان با وات پایین‌ و مخصوص گرمایش در شب، بهترین لامپ به شمار می آید.

خزندگان به چه مقدار نور نیاز دارند؟

مقدار نوری که خزنده شما در روز دریافت می کند، بسیار مهم است. خزنده ها و حیواناتی که در طبیعت هستند در دوره نوری قرار دارند. با این حال، خزندگانی که در داخل خانه یا لانه، زندگی می کنند، کمتر در معرض نور و تغییرات دما قرار می گیرند. دامپزشکان به اکثر صاحب خزندگان توصیه می کنند که حیوانات خود را از قرار گرفتن در معرض نور و تغییرات دمای بالا دور نگهدارند. دقت داشته باشید که نور و تغییرات دما باید ثابت باشد. این شرایط ثابت به خزندگان کمک می کند تا دمای بدن و چرخه های تغذیه مناسب را حفظ کنند. این مورد باعث می شود که عملکرد مناسب ایمنی تحریک شود و در نتیجه به سلامت حیوانات خانگی کمک کند.  نور مناسب، یک داروی قدرتمند برای مدیریت صحیح خزندگان است. همچنین به عنوان یک محرک مؤثر اشتها شناخته می شود.

راهنمای خرید لامپ مورد نیاز خزندگان:

در هنگام خرید لامپ مورد نیاز خزندگان باید یک سری موارد و نکات را در نظر بگیرید و آنها را تا حد ممکن رعایت کنید. به این دلیل که  بعد از خرید لامپ پشیمان نشوید و در عین حال به خزنده تان صدمه ای وارد نشود. به طور کلی در نظر بگیریم که نیاز هر خزنده به گرما، متفاوت است. بنا به همین دلیل شما باید طبق این مورد دریابید که خزنده شما به چه مقدار گرما نیاز دارد. در نهایت بر اساس این مقدار گرما، لامپ مورد نیاز خزندگان را خریداری کنید. یکی دیگر از مواردی که در این بحث جزء اصلی ترین موارد می ‌باشد، همان مدل و نوع لامپ است. دقت داشته باشید که لامپ مورد نیاز خزندگان امروزه در مدل، رنگ و جنس مختلفی تولید و عرضه می شود. به همین دلیل شما باید دریابید که کدام نوع برای خزنده تان مناسب است تا در نهایت مدل مناسب را خریداری کنید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا استعلام قیمت لامپ خزندگان، با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

منبع

www.arcadiareptile.com

مقالات مرتبط