لامپ uv در ماشین ظرفشویی

لامپ یو وی یا همان لامپ ماوراء بنفش با تولید اشعه یو وی قدرت این اشعه را برای ما قابل لمس کرده است. اشعه یو وی یکی از اشعه های ساطع شده توسط نور خورشید است که قدرت زیادی دارد. این اشعه به 3 نوع اشعه UVA,UVB,UVC تقسیم می شود. از این سه نوع تنها اشعه UVA است که مقدار زیادی از آن به زمین می رسد. 

همه اشعه UVC و مقدار زیادی از اشعه UVB توسط جو زمین و اتمسفر جذب می شود. از میان این اشعه ها، اشعه یو وی سی قابلیت نفوذ به DNA را دارد و می تواند به پوست و چشم صدمات جبران ناپذیری وارد کند. از این خاصیت تخریبی می توان برای از بین بردن ویروس ها و باکتری ها بهره برد. با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم

لامپ uv در ماشین ظرفشویی

چرایی استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی

گفتیم که اشعه یو وی سی دارای قابلیت تخریبی دی ان ای است. می توان از این قابلیت برای از بین بردن میکروارگانیزم ها نظیر ویروس ها و میکروب ها بهره جست. اشعه یو وی سی می تواند به دی ان ای آن ها نفوذ کرده، آن ها را از بین ببرد یا قدرت تکثیر را از آن ها بگیرد و یا هر دو عمل را انجام دهد. 

اما همه این فرایند باید در مکانی صورت بگیرد که نور آن به فرد نتابد. برای از بین بردن میکروب ها و ویروس های ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی و ضدعفونی این دستگاه از لامپ uv در ماشین ظرفشویی استفاده می شود. 

لامپ uv در ماشین ظرفشویی

 استفاده لامپ uv در ماشین ظرفشویی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای چند روز ظرف ها را داخل ماشین ظرفشویی رها کرده باشید تا آن ها جمع شوند و به یک باره شسته شوند تا در مصرف برق و آب صرفه جویی کرده باشید. دراین حالت ماشین ظرفشویی بسیار کثیف شده و بوی نامطبوعی می گیرد و به بستر مناسبی برای رشد میکروب ها و ویروس ها تبدیل می شود. یکی ازعلائم رشد میکروب ها و ویروس ها هم همین بوی نامطبوع است. این جاست که لامپ uv در ماشین ظرفشویی به عنوان یک ضدعفونی کننده ظاهر می شود

ممکن است قبلا در مورد نحوه ضدعفونی لامپ های یو وی که برای سطوح و تجهیزات استفاده می شود شنیده باشید. تحقیقات نشان می دهد که لامپ uv در ماشین ظرفشویی قابلیت از بین بردن بیش از 99/9 % میکروب ها را دارد و مهمتر اینکه این کار را بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر انجام می دهد. 

استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی

آیا استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی ضرورت دارد ؟

تحقیقات نشان می دهد که 62% ماشین های ظرفشویی خانگی بررسی شده حاوی میکروارگانیزم هایی هستند که برای سلامتی شما مضر هستند. اگر شما این میکروب ها را از بین نبرید، تکثیر پیدا می کنند و کل ماشین ظرفشویی را فرامیگیرند. با استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی می توانید از این کار جلوگیری کنید و آن ها را از بین ببرید. به محض استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی می توانید بوی نامطبوع ان را از بین ببرید

نحوه استفاده از لامپ uv در ماشین ظرفشویی

جایگاه لامپ uv در ماشین ظرفشویی باید بالای قفسه ظروف و در مرکز باشد. معمولا ارتفاع آن باید حدود 5 اینچ و عرض آن 2.5 اینچ است. سیستم آن به گونه ای طراحی شده است که تا زمانیکه داخل ماشین ظرفشویی کاملا تاریک نشود لامپ روشن نمی شود و این به این معنی است که در صورت باز کردن در ماشین ظرفشویی اشعه یو وی قطع می شود و خطری برای شما ندارد. معمولا لامپ uv در ماشین ظرفشویی به طور خودکار برای 12 دقیقه هر 24 ساعت روشن می شود و داخل ماشین ظرفشویی را تمیز می کند. این لامپ ها ضداب نیستند و هیچ وقت نباید خود لامپ خیس شود. معمولا این لامپ ها حدود 6 تا 9 ماه کار می کنند. 

منبع

gleaminghome.com

مقالات مرتبط