لامپ uv برای ناخن

امروزه انواع لامپ ماوراء بنفش در وات های مختلف تولید می شود. همه ما اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب را می دانیم. بر روی این محصولات معمولا عباراتی با عنوان حفاظت  در برابر uva,uvb ذکر شده است. اشعه یو وی توسط نور خورشید ساطع می شود. طیف یو وی به سه دسته uva,uvb,uvc تقسیم می شود. اشعه یو وی سی مضرترین آن ها است که توسط اتمسفر جذب شده و به زمین نمی رسد. مقدار زیادی از اشعه یو وی بی هم همین روند را طی می کند اما همه اشعه یو وی ای به زمین می رسد. این اشعه نسبت به دو طیف دیگر انرژی کمتری دارد و اثرات مخرب آن نیز به مراتب کمتر است. امروزه با استفاده از انواع لامپ یو وی می توانیم قدرت این اشعه ها را در اختیار داشته باشیم. یکی از کاربردهای این لامپ ها، استفاده از لامپ uv برای ناخن است. در این مقاله قصد داریم چگونگی استفاده از لامپ uv برای ناخن بررسی کنیم.

لامپ UV برای ناخن

استفاده از لامپ uv برای ناخن 

همه ما اهمیت استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک را می دانیم. اما افراد در سراسر دنیا برای خشک شدن ژلیش ناخن و زیباتر شدن، خود را در معرض این اشعه قرار می دهند. اشعه ای که توسط لامپ uv برای ناخن ساطع می شود از نوع UVA است. قرارگیری درمعرض اشعه یو وی ای منجر به پیری زودرس پوست و ایجاد دانه های سرسیاه و چروک می شود. 

استفاده از لامپ uv برای ناخن

مضرات لامپ uv برای ناخن

مطالعات بسیاری بر روی خطرات احتمالی استفاده از لامپ uv برای ناخن انجام شده است. آنچه که به دست آمده نشان می دهد  خطرات آن ها اگر در مدت زمان طولانی استفاده نشود پایین است. در واقع مدت زمان در اینجا نقش زیادی ایفا می کند. درست مثل اشعه یو وی خورشید که در طی زمان منجر به پیری پوست می شود 

استفاده از لامپ uv برای ناخن می تواند منجر به پیری پوست پشت دست ها شود. پوست پشت دست در اثر قرارگیری زیر نور یو وی ممکن است خاصیت الاستینی خود را از دست بدهد و نازک شود. علاوه بر این دست ها معمولا در معرض اشعه خورشید هستند و هیچ پوششی ندارند و دریافت اشعه یو وی اضافی می تواند به کلاژن آن ها آسیب بزند و رنگ دانه های آن را سیاه کند. بعد از استفاده از لامپ uv برای ناخن باید مراقبت از این ناحیه را افزایش دهیم. اشعه یو وی، هرآنچه که در معرضش قرار می گیرد را تخریب می کند. بنابراین هنگامی که از لامپ uv برای ناخن استفاده می کنید سعی کنید سطح کمتری از دست در معرض این اشعه قرار گیرد. اشعه یو وی حتی می تواند باعث نازک شدن و شکستن ناخن شود. 

مضرات لامپ uv برای ناخن

چرا از لامپ uv برای ناخن استفاده می شود ؟

معمولا برای پروسه مانیکور معمولی از لامپ uv برای ناخن استفاده نمی کنند. از لامپ uv برای ناخن در مرحله ژلیش و برای خشک و محکم تر شدن آن استفاده می کنند و باعث می شود که لاک ثابت بماند و لب پر نشود. چه لامپ ال ای دی و چه لامپ دیگری در این دستگاه ها استفاده شود، به هر حال لامپ uv برای ناخن ساطع کننده اشعه یو وی است که مضر است.

لامپ یو وی سولار

برخی از سالن های زیبایی از لامپ های یو وی برای برنزه کردن و سولاریوم استفاده می کنند. این عامل به عنوان یکی از فاکتورهای خطرات ابتلا به سرطان شناخته می شود. در استرالیا از سال 2016 همه تبلیغات مربوط به سولاریوم ممنوع اعلام شده است. به طور کلی قرارگیری بیش از حد در معرض هر نوع اشعه ای از یو وی می تواند سلول های پوستی را تخریب کند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. 

بیشتر تحقیقات انجام شده بر روی خطراتی مثل سولاریوم است تا لامپ uv برای ناخن، هنوز مدارک معتبری برای اثرات سوء لامپ uv برای ناخن در دسترس نداریم. اما به هر حال این اشعه مضر است. در مورد لامپ هایی که در این دستگاه ها استفاده می شود هیچ قاعده کلی وجود ندارد. لامپ های متفاوت فرمول متفاوتی دارند و مشخص نیست چه میزان یو وی ساطع می کنند. در برخی از سالن ها برای جلوگیری از اثرات مضر لامپ uv برای ناخن ، استفاده از دستکش های بدون انگشت را پیشنهاد می دهند. 

منبع

australiascience.tv

مقالات مرتبط