ریسه شلنگی چیست

ریسه شلنگی چیست؟ شاید برای شما این سوال ها پیش آید که در میان انواع مختلف ریسه ها، ریسه شلنگی چیست ؟ به چه نوعی از ریسه، شلنگی گفته می‌شود؟ همراه ما باشید تا با توضیحاتی که ارائه می‌شود پاسخ این سوال را دریابید و بدانید که ریسه شلنگی چیست ؟ به کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی لامپ ریز که در طول یک بورد قرار گرفته‌اند و رشته باریک و بلندی را تشکیل داده‌اند ریسه شلنگی گفته می‌شود.  ریسه‌های شلنگی علاوه بر اینکه روشنایی ملایمی را در محیط ایجاد می‌کنند، باعث ایجاد یک فضای دلنشین و زیبا نیز می‌شوند. از ریسه های شلنگی در محیط های مختلفی از جمله رستوران‌ ها، هتل ها، تالار ها، خیابان‌ ها و هر فضای دیگری که در آن قصد ایجاد نورپردازی دارید استفاده می‌شود. 

ریسه شلنگی چیست

ریسه شلنگی چیست و انواع گوناگون ریسه های شلنگی گرد

تا به اینجا توضیح دادیم که ریسه شلنگی چیست و گفتیم دارای دو نوع گرد و نواری می‌باشد. در ادامه انواع ریسه های شلنگی گرد را معرفی می‌کنیم. افرادی که می‌دانند ریسه شلنگی چیست و با ویژگی‌های آن آشنایی دارند از ریسه شلنگی در نورپردازی فضای آشپزخانه نیز استفاده می‌کنند. همچنین برای افزودن بر زیبایی بصری سقف های کاذب و باغچه ها نیز این ریسه را مورد استفاده قرار می‌دهند. در ادامه انواع مختلف ریسه شلنگی را معرفی خواهیم کرد. بعد از اینکه دانستیم ریسه شلنگی چیست ، خوب است در رابطه با انواع گوناگون ریسه شلنگی نیز توضیحاتی ارائه شود. به طور کلی ریسه شلنگی دارای دو نوع گرد و نواری می‌باشد. هر کدام از این دو نوع نیز خود دارای انواع مختلفی هستند. ریسه های نواری دارای سه نوع ریسه های نواری SMD، ریسه های نواری به شکل تک لاین، ریسه های نواری به شکل دو لاین هستند.

ریسه شلنگی چیست و انواع گوناگون ریسه های شلنگی گرد

ریسه شلنگی معمولی

ریسه شلنگی چیست یا بهتر است بگوییم نوع معمولی آن چه ویژگی دارد؟ این نوع از ریسه های شلنگی از نظر ویژگی هایی که دارند شبیه لامپ های رشته‌ای می‌باشند. میزان برق مصرفی توسط این ریسه ها زیاد است و گرمای بسیاری هم تولید می‌کنند. این ریسه ها دارای تنوع رنگی هستند. این تنوع رنگی ناشی از رنگ های متنوع شلنگ است و ربطی به رنگ لامپ ها ندارد. 

ریسه شلنگی فلکسی

حال که دانستید ریسه شلنگی چیست ، بهتر است با نوع فلکسی نیز آشنا شوید. نوری که از ریسه های شلنگی فلکسی مشاهده می‌شود، به صورت یک دست است. در واقع به شکل نقطه به نقطه مشاهده نمی‌شود به همین خاطر از این ریسه در نورپردازی های مخفی استفاده نمی‌شود. مزیت این نوع از ریسه شلنگی نسبت به نوع معمولی آن این است که تنوع رنگی آن به دلیل رنگ های لامپ های درون آن است. از ویژگی های مثبت این ریسه می‌توان به ضد آب بودن و طول عمر زیاد آن اشاره کرد. 

ریسه شلنگی LED

بعد از دانستن اینکه ریسه شلنگی چیست ، می‌خواهیم شما را با نوع   LED     آن نیز آشنا کنیم.  لامپ های بکار رفته در این ریسه، LED می‌باشد. به همین دلیل، گرمایی که از این ریسه تولید می‌شود کم است و میزان مصرف برق آن نیز کم می‌باشد. این نوع از ریسه شلنگی به به دلیل تنوع رنگی بالا، بسیار جذاب می‌باشد. بر خلاف ریسه معمولی، در این ریسه تنوع رنگ ریسه، ناشی از تنوع رنگ لامپ‌های آن می‌باشد. 

ریسه شلنگی نئون فلکسی

افرادی که می‌دانند ریسه شلنگی چیست، حتما با نوع نئون فلکسی آن نیز آشنا هستند. این ریسه از لحاظ هزینه، جزء ریسه های گران قیمت می‌باشد و نوع مدرنی از LED می‌باشد.  همچنین انعطاف بالایی دارد. به دلیل یکنواخت بودن نور آن، برای ایجاد المان‌ ها و اشکال مختلف و نوشته ها، گزینه مناسبی می‌باشد.   از دیگر ویژگی های این ریسه، می‌توان به تنوع رنگی بالای آن اشاره کرد. قابل استفاده در نورپردازی های مخفی می‌باشد و کیفیت نور بالایی دارد. روی انواع سطوح نیز قابل چسباندن است. 

ریسه های شلنگی SMD چه ویژگی‌هایی دارند؟

در این مطلب به این سوال که ریسه شلنگی چیست پاسخ دادیم و با انواع مختلف آن آشنا شدیم. در این قسمت نیز یه معرفی نوع دیگری از ریسه شلنگی می‌پردازیم. می‌توان گفت بهترین نوع ریسه شلنگی، نوع SMD آن است. یکی از مزیت های این نوع از ریسه شلنگی، مصرف بسیار پایین برق آن می‌باشد. طول عمر بالایی دارد و نور بسیار زیبایی را تولید می‌کند. این ریسه به راحتی به کمک ریموت، روشن و خاموش می‌شود. ریسه شلنگی SMD، هم به صورت تک رنگ  و هم به شکل هفت رنگ تولید می‌شود که بسیار جذاب می‌باشد. 

در این ریسه، لامپ های SMD، جایگزین لامپ‌ های ال ای دی شده‌اند. برای نصب این لامپ ها بر روی برد، نیازی به ایجاد سوراخ نیست و به کمک لحیم کاری نصب می‌شوند. امیدواریم توانسته باشیم به سوال ریسه شلنگی چیست پاسخ دهیم و شما پس از مطالعه این مطلب، به راحتی بتوانید به سوال ریسه شلنگی چیست پاسخ دهید. 

منبع

www.waveformlighting.com

 

مقالات مرتبط