تفاوت مهتابی های ال ای دی

با ورود لامپ ها و مهتابی های مختلف به بازار انتخاب از میان آن ها مشکل تر می شود. تعویض مهتابی های قدیمی  فلورسنت با مهتابی های ال ای دی جدید می تواند مشکل باشد. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم تفاوت مهتابی های ال ای دی نوع A ، B و A-B را بهتر متوجه شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید. تفاوت مهتابی های تک در مقابل لوله های دو جداره و همچنین مقایسه لوله های برق LED نوع A ، نوع B و نوع A-B بحث خواهد شد. 

تفاوت مهتابی های ال ای دی

تفاوت مهتابی های ال ای دی و فلورسنت

با ورود لامپ های مختلف و پیشرفت تکنولوژی انتخاب از میان آن ها کمی مشکل به نظر می رسد. تفاوت مهتابی های ال ای دی در موارد بسیار زیادی با سایر مهتابی ها است. تفاوت مهتابی های ال ای دی در مصرف کم انرژی و برق تا 90 درصد، تولید و ساطع کردن نور در رنگ های مختلف و بسیار درخشان است. 

تفاوت مهتابی های ال ای دی و فلورسنت

ال ای دی تک پین و دو پین

در یک مهتابی قدرت تک سر، پایه های خنثی و غیرخنثی  در یک انتهای لوله قرار دارند. مهتابی های تک سر به یک سوکت نیاز دارند. با استفاده از لوله های تک سر ، بالاست از قبل موجود باید برداشته شود تا بازده نور افزایش یابد. در یک لوله دو سر ، پین های خنثی و غیر خنثی در دو طرف لوله قرار دارند و باعث ایجاد یک انتهای فعال و یک بن بست می شوند.

تفاوت مهتابی های ال ای دی تک پین و دوپین

مهتابی های LED نوع A (Plug and Play) (سازگار با بالاست)

مهتابی های نوع A آسانترین نوع انتقال از روشنایی مهتابی های فلورسنت به مهتابی های LED هستند. این لامپ ها از یک درایور داخلی برق می گیرند. مزیت این مهتابی ها این است که با بالاست های فلورسنت سازگار هستند، بنابراین هیچ سیم کشی مجددی وجود ندارد و نیازی به برداشتن بالاست هنگام نصب نیست. مهتابی نوع Type-A یا Plug and Play فقط دارای برق دو سر هستند.

مهتابی LED نوع B (سیم مستقیم)

مهتابی های نوع B از ولتاژ سیم مستقیم استفاده می کنند. آنها محرک های داخلی خود را دارند و بنابراین از بالاست های فلورسنت قبلی استفاده نمی کنند. از آنجا که شما باید بالاست را بردارید، خطر خراب شدن بالاست در آینده را از بین می برید. همچنین ، بالاست یک مصرف کننده انرژی است، بنابراین از بین بردن بالاست باعث صرفه جویی در انرژی و افزایش کارایی نور شما می شود. این لوله ها به نصب سوکت بدون مانع احتیاج دارند که باعث می شود نصب و راه اندازی فرایند زمان بیشتری نسبت به مهتابی های نوع A داشته باشد. مهتابی های نوع B بالاترین گزینه کارایی هستند و می توانند دارای یک یا دو سر باشند

مهتابی های LED A-B

مهتابی های نوع A-B ترکیبی هستند که مزایای لوله های نوع A و نوع B را دارند. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا بالاست را نگه دارید یا آن را بردارید. این لوله ها می توانند با استفاده از بالاست و سوکت "Plug and Play" باشند. یا می توان آنها را با ولتاژ مستقیم نصب برای انعطاف پذیری و کارایی ، لوله های نوع A-B گزینه بسیار خوبی هستند. همه مهتابی های LED با بالاست های فلورسنت کار نمی کنند. حتما اطلاعات را بررسی کنید که بالاست شما سازگار است یا خیر. تغییر مهتابی های فلورسنت به LED باعث بهبود بازدهی انرژی و صرفه جویی در هزینه شما می شود

منبع

blog.lightup.com

مقالات مرتبط