انواع ریسه شلنگی

امروزه در دیزاین خانه، اتاق و یا محل کار افراد شاهد استفاده از انواع ریسه شلنگی هستیم. هنگام خرید ریسه باید از قبل مواردی را بررسی کنیم. رنگی جذاب، زیبای خاصی را می توانند در دکوراسیون شما ایجاد کند. حتی در تم های تولد و مراسمات سوپرایزی نیز بسیاری از دیزاینر ها با استفاده از انواع ریسه شلنگی رنگی، محیط مورد نظر را جذاب تر می کنند. اما چقدر با ریسه های شلنگی و انواع آن آشنایی دارید؟ همراه ما باشید تا بیشتر با این نوار های رنگی و زیبا آشنا شویم.

انواع ریسه شلنگی

انواع ریسه شلنگی مختلف

انواع ریسه شلنگی از برد و چیپ های مختلف ساخته می شوند. به دلیل قیمت مناسب و نوردهی زیبایی که دارند اکثرا در تزئینات منزل و محل کار یا سالن های پذیرایی و رستوران ها، سقف های کاذب، نمای ساختمان و... مورد استفاده قرار می گیرند. ریسه ها در مدل های مختلف در فروشگاه ها موجود می باشند و مطمئنا شما انواع ریسه شلنگی را در فروشگاه های مختلف دیده اید. حتی ممکن است در زیباسازی منازل و محیط کار مختلف با آنها برخورد نموده باشید. انواع ریسه شلنگی در دو مدل نواری و گرد وجود دارد که هر کدام از این دو نوع خود به دسته های زیر تقسیم می شوند.

انواع ریسه شلنگی مختلف

انواع ریسه شلنگی گرد

ریسه شلنگی گرد SMD ،ریسه شلنگی گرد LED،ریسه شلنگی گرد فلکسی،  ریسه شلنگی گرد نئون فلکسی ، ریسه شلنگی گرد معمولی .اما شاید این سوال برایتان پیش آمده که هر یک از انواع ریسه شلنگی که در بالا ذکر شد چه فرقی با هم دارند. با ما در ادامه متن همراه باشید تا به پاسخ سوالمان برسیم.

ریسه شلنگی گرد SMD

در بین انواع ریسه شلنگی نوع SMD مناسب ترین نوع آن می باشد. زیرا مصرف برق بسیار پایینی حتی نسبت به مدل های LED دارند. همچنین اصولا از یک ریموت برای تغییر رنگ آن استفاده می شود.

ریسه شلنگی گرد LED

همان طور که از نامش پیداست در این نوع از ریسه های شلنگی از لامپ های کوچک LED استفاده می شود. این ریسه ها نیز دارای مصرف برق بسیار پایین و میزان گرمادهی بسیار کمی می باشند. در این ریسه ها رنگ هر لامپ آن می تواند متفاوت باشد و با هر متراژيی که مشتری بخواهد قابل سفارش است. احتمالا انواع ریسه شلنگی LED را در ویترین مغازه ها و فروشگاه های بزرگ دیده اید.

ریسه شلنگی گرد فلکسی

نور موجود در این نوع از ریسه های شلنگی به علت عدم موجود لامپ به صورت نقطه ای نیست و کاملا یکنواخت می باشد. مهمترین مزیت این نوع از ریسه های شلنگی خاصیت ضد آب بودن آن است. همچنین این نوع ریسه دارای عمر طولانی است. به همین دلیل اکثر در زیباسازی شهر و زیر پل ها از انواع ریسه شلنگی فلکسی استفاده می شود.

ریسه شلنگی گرد نئون فلکسی

میان انواع ریسه شلنگی ، ریسه شلنگی گرد نئون فلکسی از همه گران تر می باشد. این ریسه ها نیز دارای نور یکنواخت هستند و در زیباسازی نمای ساختمان ها یا زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی و تزئینی از آن استفاده می نمایند.

ریسه شلنگی گرد معمولی

همانطور که از نام آن پیداست از قدیمی ترین انواع ریسه شلنگی می باشد. این نوع از ریسه شلنگی دارای مصرف برق بالایی است و گرمادهی زیادی نیز دارد. نور موجود در این نوع از ریسه ها به خاطر رنگ شلنگ محافظ آن است و خود لامپ هایش رنگی نیستند. به همین جهت امروزه  در بین انواع ریسه شلنگی از این نوع کمتر استفاده می شود.

تفاوت ریسه های شلنگی و نواری چیست

انواع ریسه شلنگی دارای نور بیشتری نسبت به مدل های نواری هستند. اما در مقابل به علت ضخامت بیشتر این ریسه ها انعطاف کمتری دارند. از طرفی ریسه های شلنگی با برق 220 ولت کار می کند در صورتی که ریسه های نواری با برق 12 ولت. به همین جهت نوردهی و گرمادهی بیشتری دارند.  همچنین از انواع ریسه شلنگی برای زیباسازی نمای ساختمان، سقف کاذب و موارد دیگر که پیش‌تر اشاره شد استفاده می کنند. ریسه های شلنگی را کمتر از 1 متر نمی توانید تهیه کنید و دارای حلقه ای 100 متری می باشند. از ریسه های نواری بیشتر برای تزئینات کوچک مثل لبه میز یا پنجره، تزئین یک قسمت کوچک از دیوار اتاق خواب، تزئینات اسپرت کردن ماشین و... استفاده می شود و به راحتی با چسب دو طرفه می چسبد. اما انواع ریسه شلنگی به دلیل نوردهی و دوام بیشتری که دارند در موارد بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند. 

منبع

www.flexfireleds.com

مقالات مرتبط