افزایش طول کابل شبکه ( بررسی بهترین و موثرترین روش ها)

طی کردن روند افزایش طول کابل شبکه، در برخی از پروژه های خاص یک مسئله مهم و پر اهمیت به حساب می آید. به صورت کلی، در برخی از شرایط برای اینکه شما بتوانید به درستی نیاز های پروژه را پیاده سازی کنید باید بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به افزایش طول کابل های مختلف اقدام نمایید. خوشبختانه در حال حاضر راه های بسیار زیادی برای افزایش طول کابل شبکه طراحی شده است. هر کدام از این راه ها و روش ها، یک سری مزایا و معایب خاص را در خود جای داده اند. به خاطر داشته باشید که افزایش طول کابل شبکه می تواند مشکلات زیادی را نیز به همراه داشته باشد. در مقاله های قبلی مواردی نظیر تست کابل شبکه را بررسی کردیم.امروز ما قصد داریم تا در مورد روند افزایش طول کابل شبکه با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.  

افزایش طول کابل شبکه

روش افزایش طول کابل شبکه

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق بهترین روش افزایش طول کابل شبکه شروع کنیم. برای انجام این فعالیت در بهترین حالت ممکن، شما باید ابزار های دقیق و کاملی  را به کار گیرید. در ابتدا سعی کنید تا سیم و کابل با کیفیت و طولانی را تهیه کنید. ولی گاهی اوقات کابل به ابعاد مورد نیاز کاربران در بازار یافت نمی شود. یکی از روش های محبوب انجام این فعالیت مربوط به استفاده از سوئیچ در هنگام سیم کشی می باشد. سوئیچ یکی از محبوب ترین ابزار های افزایش طول کابل در دنیای شبکه به حساب می آید که کاربرد های زیادی دارد. شما به راحتی با استفاده از 5 سوئیچ می تواند تا 500 متر طول کابل شبکه را افزایش دهید. در اکثر پروژه ها، این میزان می تواند نیاز را رفع کند. 

ولی گاهی اوقات پروژه شما به حجم زیادی از کابل شبکه نیاز دارد. همین مسئله هم باعث می شود تا شناسایی بهترین راه افزایش طول کابل شبکه به مسئله ای مهم تبدیل شود. دومین روشی که شما می توانید آن را به کار گیرید استفاده از آنتن های مختلف می باشد. با استفاده از آنتن های رادیویی شما به راحتی می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را با برد های زیادی انتقال دهید. در لیست زیر، شما می توانید اصلی ترین روش های انجام این کار و مزایا و معایب آنها را مشاهده کنید. 

افزایش طول کابل شبکه

سربندی کابل شبکه

یکی از دقیق ترین راه های موجود در جهت افزایش طول کابل شبکه مربوط به سربندی این مدل از انواع کابل می باشد. به صورت کلی، با استفاده از روند سربندی شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید نسبت به افزایش طول کابل اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که دنبال کردن روند اصولی سربندی کابل یک مسئله مهم و کلیدی به حساب می آید. در صورتی که شما به صورت اصولی و صحیح این روند را دنبال نکنید، می توانید مشکلات زیادی را در شبکه دوربین مداربسته یا شبکه اینترنت خود ایجاد کنید. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از روش ها نوین و صحیح سربندی به مسئله ای مهم تبدیل شود. 

جدا از این مسئله، سربندی کابل شبکه به شما اجازه می دهد تا برد کابل را به اندازه دلخواه خود افزایش دهید. این مزیت سربندی به متخصصین اجازه داده است تا با خیال راحت بتوانند برد کابل را تا حد مورد نیاز افزایش دهند. برای اینکه شما بتوانید به درستی کابل شبکه را سربندی کنید، بهتر است که در ابتدا با انواع این کابل آشنا شوید. در مرحله بعد، شما باید با رنگ های اصلی این کابل آشنایی پیدا کنید و در نهایت نسبت به سربندی نهایی اقدام نمایید. 

نحوه سربندی کابل شبکه

همانطور که گفته شد، آشنایی با روند دقیق سربندی کابل شبکه اهمیت زیادی دارد. در یک کابل شبکه، تولید کنندگان از رنگ های مختلفی استفاده می کنند. مخصوصا در کابل هایی همچون CAT5 و CAT6 که خیلی رایج تر از دیگر مدل های کابل هستند، استفاده از رنگ بندی های اصولی و استاندارد یک مسئله مهم به حساب می آید. برای سربندی، در ابتدا شما باید سر اصلی کابل را جدا کنید و سپس بر اساس اصول رنگ بندی، نسبت به اتصال مجدد آنها اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که رنگ بندی هر دو کابل مورد نظر شما باید یکسان باشد در غیر این صورت شما با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. 

مبدل افزایش طول کابل شبکه

دیگر راه موجود برای افزایش طول کابل شبکه مربوط به استفاده از مبدل می باشد. همانطور که گفته شد، امروزه تجهیزات زیادی برای افزایش طول کابل شبکه طراحی شده اند. هر کدام از این ابزار ها به نحوی خاص نتیجه نهایی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. مبدل افزایش طول کابل شبکه، یک مبدل فوق العاده قوی و با کیفیت به حساب می آید که به شما اجازه می دهد تا به راحتی نسبت به افزایش طول کابل های شبکه خود اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که این مبدل ها طول عمر زیادی داشته و شما می توانید آنها را در موقعیت های مختلفی به کار گیرید. برخی از این مبدل ها می توانند دو نسخه مختلف از انواع کابل شبکه را نیز به یکدیگر متصل نمایند. در صورتی که شما هم به دنبال استفاده از مبدل هستید، حتما باید بهترین مدل های این محصول را به کار گیرید. 

 

پرسش های متداول

هزینه ای که شما باید برای افزایش طول کابل شبکه پرداخت کنید همیشه ثابت نبوده و همواره در حال تغییر می باشد. عوامل زیادی هستند که می توانند این هزینه را تحت تاثیر قرار دهند.
شما می توانید بر اساس اطلاعات پروژه و نیاز های خودتان و همچنین در نظر گرفتن بودجه نسبت به انتخاب بهترین روش اقدام نمایید.
در صورتی که شما طول کابل شبکه خود را بیش از اندازه بزرگ کنید، می توانید با مشکلاتی همچون اختلال، نویز یا حتی پهنای باند کمتر مواجه شوید.

مقالات مرتبط