اشعه مادون قرمز

به این فکر کنید که چه میشد اگر کلید گمشده کاهش وزن ، ضد پیری و سلامتی استفاده از نور باشد. همه ما اهمیت استفاده از نور یو وی برای جذب ویتامین دی و جذب کلسیم  را می دانیم، اما شاید افراد کمی باشند که درباره لزوم استفاده از اشعه مادون قرمز برای درمان و سلامتی آگاهی داشته باشند. در واقع اشعه مادون قرمز نوع دیگری از نور است که برای سلامتی ما حیاتی است. نور قرمز نزدیک مادون قرمز است که به عنوان مدولاسیون نوری شناخته می شود. امروزه در بیش از 3000 تحقیق نشان داده شده است که استفاده از اشعه مادون قرمز تراپی فوایدی نظیر سلامتی و ضد پیری دارد و طبق همین تحقیقات اثبات شده است که برای بسیاری از بیماری ها این اشعه می تواند راهی برای درمان باشد.

اشعه مادون قرمز

اثرات اشعه مادون قرمز

با استفاده از اشعه مادون قرمز با پیری پوست، چروک و سلولیت مبارزه کرده و 10 سال جوانتر به نظر برسید. از دست دادن چربی ( تقریبا دو برابر زمانی که فقط رژیم میگیریم ). خلاصی بدن از تورم معده، مبارزه با آسیب اکسیداتیو که منجر به پیری پوست می شود، افزایش کشش، استقامت و توده عضلانی، کاهش درد، مبارزه با برخی از شرایط خود ایمنی بهبود سلامت هورمونی، بهینه سازی عملکرد مغز، غلبه بر خستگی و بهبود سطوح انرژی، اگر قرصی با این خواص اشعه مادون قرمز وجود داشت به عنوان داروی جادویی شناخته می شد، صدها میلیون نفر می خواستند که آن را امتحان کنند. 

اثرات اشعه مادون قرمز

اشعه مادون قرمز تراپی چیست ؟ تراپی با اشعه مادون قرمز؟

اشعه و نور قرمز بخشی از طیف الکترومغناطیسی است که توسط نور خورشید ساطع می شود. این نور توسط آتش هم تابیده می شود. طول موج نور در بدن انسان زیست فعال است. این به این معنی است که این نوع از نور به معنای واقعی بر عملکرد سلول های ما تاثیر می گذارد. اما طیف الکترومغناطیسی چیست یا طیف نوری چیست ؟ اجازه دهید به طیف الکترومغناطیسی نگاهی بیندایم تا متوجه شوید راجع به چه چیزی داریم صحبت می کنیم. اگر شما نور سفید مثل خورشید را از یک منشور عبور دهید اشعه هایی از رنج اشعه الکترومغناطیسی از 0.0001 نانومتر ( اشعه گاما و اشعه X) تا اشعه هایی به متر و سانتی متر ( اشعه های رادیوی و رادار) هستند. 

این روشی است که می توانیم نورهای رنگین کمان را ببینیم. قرمز، نارنجی،زرد،سبز، آبی، نیلی، بنفش است. تنها یک بخش از این طیف که از 400 تا 700 نانومتر است که برای چشم انسان قابل مشاهده است. در بالاترین این طیف اشعه مادون قرمز است که کمی بالاتر از 600-700 نانومتر تا کمی بالای 1.100 نانومتر است. این طول موج اشعه مادون قرمز و نزدیک قرمز است که اثرات فوقوالعاده ای بر روی بدن ما دارد. اغلب تحقیقات فواید اشعه مادون قرمز و نزدیک مادون که طول موج در طیف باریک از 630- 680 نانومتر تا 880-1000 نانومتر است. در حالیکه اغلب طول موج های نور نظیر ( یو وی، آبی، سبز، زرد و ...) اغلب نمی توانند به بدن نفوذ کنند و در لایه پوست می مانند اما اشعه مادون قرمز قابلیت این را دارد که عمیقا در بدن انسان نفوذ کند (چندین سانتی متر) و قادر است مستقیما داخل سلول ها ، بافت ها، خون، عصب مغز و داخل استخوان برود. همانطور که در تصویر می بینید اشعه مادون قرمز قابلیت عمیق تر رفتن در بافت های بدن را دارند و می توانند تاثیر فوقوالعاده ای بر روی سلول ها داشته باشند و تولید انرژی را افزایش دهند. این اشعه التهاب را تعدیل کرده و درد را تسکین می دهد و به سلول ها کمک می کند سریع تر بازسازی شوند. 

اشعه مادون قرمز تراپی چیست ؟ تراپی با اشعه مادون قرمز؟

چرا افراد در مورد اشعه مادون قرمز تراپی نمی دانند ؟

یکی از موانع بزرگ برای استفاده از این اشعه این است که تا همین اواخر تصور میشد برای کسب فواید اشعه مادون قرمز به یک لیزر گران قیمت نیاز داریم یا این که این تکنولوژی را تنها در مطب پزشکان و فیزیوتراپان باید استفاده کنیم. استفاده از این تکنولوژی با نام LLLT که قیمت بالایی دارد در مطب پزشکان باعث شده است که ما فقط آن ها را در مطب ها ببینیم. اما امروزه با استفاده از لامپ مادون قرمز می توان از فواید این اشعه بهره برد.

منبع

www.theenergyblueprint.com

مقالات مرتبط