اشعه یو وی برای لاک ناخن

اگر شما از دسته افرادی هستید که برای زیباتر شدن ناخن هایتان آن ها را در معرض اشعه لامپ ماورا بنفش قرار می دهید اطلاعات این مقاله  همان چیزی است که باید در مورد لامپهای UV و سرطان پوست بدانید. بدیهی است که گذراندن ساعاتی بیرون در زیر آفتاب تابستان منجر به آسیب پوستی می شود ، به خصوص اگر اقدامات احتیاطی انجام ندهید و از خود محافظت نکنید. اما قرار دادن مستقیم دست ها در زیر نور یو وی چطور ؟ آیا اشعه یو وی برای لاک ناخن می تواند منجر به آسیب سلامتی شود.

اشعه یو وی برای لاک ناخن

تاثیر اشعه یو وی برای لاک ناخن 

اشعه یو وی برای لاک ناخن سال ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. این اشعه ماورا بنفش به دلیل نقش خود در عکسبرداری از پوست شناخته می شوند (لکه های آفتاب و چین و چروک). آنها همچنین به سرطان پوست کمک می کنند. تخت های برنزه کننده بیشتر اشعه UVA ساطع می کنند و ما می دانیم که حتی یک جلسه پخت و پز جعلی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. هنگامی که مانیکور ژل برای اولین بار محبوب شد ، تحقیقات از تکنولوژی عقب افتادند. در طی چند سال گذشته ، مطالعات و شواهد بیشتری وجود داشته است که موجب نگرانی کارشناسان شده است.

در سال 2014 ، یک مطالعه کوچک نشان داد که تابش اشعه ماورا بنفش ساطع شده از لامپ های مختلف ژل بسیار متفاوت است.  اشعه یو وی برای لاک ناخن در تحقیقات نشان می دهد که فقط 12 بار قرارگیری در معرض لامپ لازم است تا به آسیب پوستی  منجر شود علاقه مندان به ژل فقط در مدت شش ماه به راحتی می توانند به آن 12 بار در معرض قرارگیری برسند. 

برخی از افراد به دلیل مواردی مانند ژنتیک داروها ، می توانند حساسیت بیشتری نسبت به نور داشته باشند. وی اضافه می کند که این یک تصور غلط رایج است که چراغ های ناخن LED تابش اشعه ماورا بنفش کمتری ازنوع فلورسنت منتشر دارند.  تابش UVA یا قدرت ساطع شده توسط لامپ های ناخن چه فلورسنت و چه LED حداقل چهار برابر قوی تر از UVA از نور طبیعی خورشید است. 

مسئله این است که هنوز هیچ مطالعه ای نشان نمی دهد که اشعه یو وی برای لاک ناخن به طور مستقیم باعث سرطان پوست می شوند. "آیا ما داده هایی داریم که این باعث سرطان می شود؟ نه. اما آیا می دانیم که قرار گرفتن در معرض UVA باعث سرطان می شود؟ بله." سرطان پوست به کنار ، استفاده از اشعه یو وی برای لاک ناخن منجر به صدمه به زیبایی دست ها هم می شود. قسمت بالای دست ها از نظر زیبایی بسیار حساس هستند و ما می دانیم که قرار گرفتن مکرر در معرض UVA باعث تسریع عکسبرداری می شود. چقدر طنزآمیز است که ممکن است یک عارضه جانبی در زیبا جلوه دادن دست ها باعث پیر شدن زودرس آنها شود. می توانید انگشتان را از دستکش های معمولی برش دهید ، یا قبل از مانیتور ، به پشت دستان خود لوسیون SPF بزنید. فقط مطمئن شوید که از ناخن اجتناب کنید

تاثیر اشعه یو وی برای لاک ناخن

اشعه یو وی برای لاک ناخن از چه نوعی است ؟

اشعه یو وی برای لاک ناخن استفاده می شود از نوع یو وی بی است. اشعه یو وی به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شود. اشعه یو وی ای، یو وی بی و اشعه یو وی سی است. این سه اشعه هر کدام کاربرد جداگانه ای دارند. مضر ترین آن ها اشعه یو وی سی است که از آن برای ضدعفونی و کارهای تخصصی استفاده می شود. اشعه یو وی بی در حالت عادی توسط نور خورشید به بدن ما تابیده می شود و این همان اشعه ای است که در نور خورشید می تواند منجر به سرطان و چروک پوست شود.

منبع

www.self.com

مقالات مرتبط