خرید و قیمت پنل ال ای دی (ارسال فوری) اردیبهشت ۱۴۰۳

نور یکنواخت و ملایم تنها یکی از مزایای پنل‌های ال ای دی است. این چراغ پرکاربرد بدون ایجاد اختلاف سطح از نوع توکار است که با طراحی ساده، نوری باکیفیت و بدون سایه‌ را برای انواع محیط‌ها ایجاد می‌کند. پنل‌های ال ای دی، در سایز‌های کوچک جایگزین محصولات هالوژنی می‌شود و در سایز‌ ۶۰*۶۰ مناسب فضاها و سالن‌هایی با مساحت زیاد است. تنوع این دسته از محصولات ال ای دی بسیار بالاست و به راحتی می‌توان با توجه به کاربرد فضا، انواع سقف‌ها را نورپردازی کرد. 

خرید پنل ال ای دی

پنل ال ای دی چیست؟

پنل ال ای دی یک چراغ سقفی توکار همه‌کاره است که با تکنولوژی ال ای دی تجهیز شده است. چیپ ال ای دی به کار رفته در این نوع چراغ‌ها معمولا از نوع اس ام دی است که پخش نور و عمری طولانی دارد. در پنل‌های ۶۰*۶۰ این محصولات از مجموع چند ریسه اس ام دی که در کنار تشکیل شده اند. یکی از ویژگی‌های مهم این پنل‌ها ایجاد نوری ملایم به وسیله‌ی دیفیوزر این محصولات است. نور پنل بسیار با کیفیت است و با CRI بالا رنگ واقعی اشیا را بهتر نشان می‌دهد.

مزایای پنل ال ای دی

ال ای دی‌ها با طول عمر بالا و مصرف کم خود بهترین گزینه برای روشنایی مکان‌های مختلف هستند. به همین دلیل طراحان و معماران از این محصول در نورپردازی فضاهای آموزشی، محیط‌های درمانی، و فضاهای کاری به جای منابع قدیمی نوری بهره می‌برند.

انعطاف پذیری عالی در طراحی

پنل LED امکان بهره مندی از یک منبع نورنقطه مانند را فراهم می کند و این امکان را برای طراحان ایجاد می کند تا طرحی زیبا ر آشپزخانه و سایر محیط ها ایجاد کند

روشنایی بالا

یکی از مهمترین نقاط مثبت این پنل‌ها، طراحی مهر و موم شده است. پنل های انعکاسی با کیفیت بالا منجر به سطح بالای روشنایی می شود. به علاوه، پنل های ساخته شده با مواد آلومینیومی و صفحات رسانای نوری، انتخاب ارجح هستند.

اتلاف گرما کمتر

محصولات ال ای دی با توجه به دفع گرمای کمتری که دارند، مصرف برق بسیار پایین تری دارند. با مدیریت مناسب گرما، کسانی که در اتاق های کوچک خانه یا محل کار ایستاده اند گرمای کمی را احساس می کنند

نورپردازی ادارات با پنل ال ای دی

قابلیت استفاده طولانی مدت

از نظر تئوری این پنل‌ها می توانند تا 100000 ساعت دوام بیاورند. این به این معنی است که اگر چراغ ها به مدت 7-8 ساعت در روز روشن شوند، این تجهیزات نوری می توانند تا 27 سال دوام بیاورند.

تنظیم نور

بیشتر پنل‌ها گزینه ای برای تنظیم قدرت نور ایجاد می‌کنند که به این معنی است که قادر خواهید بود از نور کم و چشم نواز بهره مند شوید و از نور شدید و ناخوشایند جلوگیری کنید.

مقاوم در برابر ضربه

اکثر محصولات ال ای دی به دلیل موادی مانند پلاستیک فشرده و آلمینیوم ساختار مقاومی دارند. به علاوه، این طراحی به کنترل مسائل دما نیز کمک می‌کند.

کنترل آسان

برخی از پنل ها یک کنترل خارجی دارند که می‌تواند چندین دستور را بپذیرد. گزینه های کنترل شامل تغییر سطح روشنایی و دمای رنگ است.

عملیات سازگار با محیط زیست

مصرف کم پنل‌های ال ای دی به این معنی است که آنها یک فن آوری سازگار با محیط زیست هستند و می توانند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در انرژی شوند. این نوع نور باعث کمترین آلودگی در تمام مراحل تولید می شود. همچنین ، هیچ جیوه موجود در محصول وجود ندارد. پانل منفرد مشابه استفاده از شش لامپ فلورسنت است. مزیت استفاده از لامپ کمتر برای روشنایی منزل یا محل کار ، کاهش قدرت ولتاژ بالا است. در سال های اخیر پنل های ال ای دی با خروجی نور با زاویه دید گسترده و جلوه کم نور بسیار کاربردی هستند..

دمای رنگ 

انواع پنل‌های ال ای دی دارای رنگ نورهای مختلف هستند، اگر قصد نورپردازی یک دفاتر اداری را دارید استفاده از دمای ۶۵۰۰ کلوین بهترین رنگ برای محیط کار است. استفاده از رنگ نور روز بسیار عملی است زیرا شما به وضوح می بینید و مغز انسان بیشترین واکنش را به آن رنگ نشان می دهد بنابراین بیشتر بیدار و هوشیار خواهید بود. رنگ مناسب برای نورپردازی خانه، رنگ نور ۴۰۰۰k مخلوط کاملی از سفید گرم و سفید خنک است زیرا ترکیبی از نور گرم و سرد است که تعادل خوبی برای این محیط دارد. پنل ها برای استفاده در ادارات ، کلاس ها و اتاق جلسات ایده آل هستند. 

رنگ نور در پنل ال ای دی

معایب پنل ال ای دی

پنل‌ها‌ی ال ای دی مانند بسیار منابع دیگر این دسته از تولید نور معایب ناچیزی دارند که با رعایت نکات نورپردازی حرفه‌ای می‌توان از این مشگلات جلوگیری کرد. یکی از ایراداتی که می‌توان به ال ای دی‌ها وارد کرد آسیب چشمی و بروز سردرد است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که افراد، ساعات زیادی را در مقابل مقدار نور بیش از حد مورد نیاز قرار می‌گیرند و برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است با توجه به کاربر محیط مقدار لومن مورد نیاز را بسنجیم. لومن در تکنولوژی ال ای دی به میزان نور ساطع شده از یک منبع نوری می‌گویند.

پیش از خرید پنل ال ای دی چه نکاتی را در نظر بگیریم

  • مقدار نور: مقدار نور محیط بسته به کاربردی که دارد متفاوت است. نور بیش از حد و کمتر از مقدار استاندارد باعث اختلال در خواب، خلق و خو و سردرد می‌شود.
  • رنگ نور: انتخاب رنگ نور ماسب باعث افزایش بازدهی و کارایی یک محیط می‌شود. مثلا نور سرد با کلوینی بالاتر از ۳۰۰۰  برای محیط های کاری بهتر است و یا نورهای آفتابی و یخی برای محیط های مسکونی مناسب‌تر است.

چه عواملی در قیمت پنل ال ای دی تاثیر گذار است؟

  • برند: برخی از برندهای تولید کننده از چیپ ال ای دی و قطعات با کیفیت استفاده می‌کنند. قطعات با کیفیت طول عمر محصولات و میزان نوردهی آن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • مقدار روشنایی: مقدار روشنایی با توجه به توان و تعداد چیپ‌های بکار رفته در یک ال ای دی متفاوت است.

قیمت پنل ال ای دی

ساختار پنل‌های ال ای دی

قاب

قاب پنل LED که معمولا وظیفه‌‌ی نگه دارنده‌ی بقیه‌ی اجزای چراغ را برعهده دارد همچنین از نشت نوری و اتلاف گرما جلوگیری می‌کند.

دیفیوزر

یکی از مهم‌ترین اجزای این چراغ صفحه کنترل کننده‌ی نور یا دیفیوزر است. این عضو مهم زاویه نور را می‌شکند و از ایجاد سایه و خیرگی جلوگیری می‌کند. 

صفحه‌ی بازتابنده

صفحه‌ی بازتابنده‌ی نور و یا هدایت کننده‌ی نور کیفیت و شدت نور یک پنل را افزایش می‌دهد. این صفحه نور تولید شده از منبع ال ای دی را تا نود درصد افزایش می‌دهد.

منبع نور

منیع نور پنل ها از لامپ ها و یا چیپ های ال ای دی تشکیل شده است. نوع این چیپ ها معمولا SMD و یا COB است. چیپ‌های ال ای دی طول عمر بالایی دارند و انرژی کمی مصرف می‌کنند.

نحوه نصب پنل ال ای دی

نحوه نصب پنل LED

پنل‌های ال ای دی قابلیت نصب در انواع سقف‌های رابیتس، کناف و تایل‌های کچی را دارد. پنل‌های کوچک می‌توانند به جای قاب‌های جایگزین شوند. اما در پنل‌های بزرگ‌تر سیم کشی ساختمان باید پیش از اتمام سقف انجام شود. رعایت نکات ایمنی و استفاده از دستکش بسیار اهمیت دارد. قبل از تماس مستقیم با سیم جریان برق را قطع کنید.

 مراحل نصب پنل به شرح زیر است:

  1. محل پنل را انتخاب کنید.
  2. سیم کشی را با استفاده از یک فازمتر بررسی کنید و از جریان داشتن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. با استفاده از فازمتر و مشخص کردن سیم فاز و نول آن را به درایور پنل متصل کنید.
  4. بعضی از محصولات سیم ارت دارند که آن را باید به ترمینال ارت متصل کنید.
  5. پنل را به درایور متل کنید
  6. برق را وصل کنید و پنل را روشن کنید.

مقایسه پنل LED با منابع نوری دیگر

قبل از گسترش تولیدات محصولات ال ای دی از لامپ‌های هالوژنی یا مهتابی‌های فلورسنت برای نورپردازی محیط استفاده می‌شد. این محصولات انرژی زیادی مصرف می‌کنند و به راحتی می‌سوزند.

معایب لامپ هالوژن:

  • تولید گرمای زیاد
  • طول عمر کم
  • خطر آتش سوزی
  • مصرف برق بالا

معایب لامپ مهتابی فلورسنت:

  • تاخیر در راه اندازی
  • طول عمر پایین
  • تولید اشعه ماورا بنفش
  • نیاز به قطعات جانبی مانند قاب و استارتر
  • ایجاد آلودگی محیطی در صورت شکستن به دلیل وجود جیوه

انواع پنل ال ای دی از لحاظ ظاهر

پنل‌های کوچک 

گلاریس ۹ وات

پنل ۹ وات

پنل ال ای دی هالوژنی

پنل‌های متوسط 

پنل ۲۲ وات

سولاریس ۱۸ وات

پنل‌های ۶۰ *۶۰

پنل ۶۰ وات

پنل ۶۵ وات

انواع پنل از لحاظ رنگ نور

پنل های ال ای دی در سه رنگ نوری ۳۰۰۰ کلوین با رنگ نور آفتابی، رنگ نور یخی یا نچرال با ۴۰۰۰ کلوین و نور سفید مهتابی یا کلوین ۶۵۰۰ عرضه می‌شوند.

پرسش های متداول

معمولا روشن نشدن پنل دو دلیل اصلی دارد، یکی سوختن درایور که بیشتر به دلیل نوسانات برق شهری رخ می‌دهد. دلیل دیگر آن سوختن چیپ‌های ال ای دی است که معمولا در محصولات بی کیفیت این اتفاق می‌افتد.
قیمت پنل‌ها با توجه به سایز و مقدار وات و برند آن‌ها متفاوت است. قیمت پنل ال ای دی از ۳۵000 تومن تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان است.
بله با توجه به برند آن تمامی پنل‌های ال ای دی۱۲ تا ۱۸ ماه گارانتی دارند.