چراغ های خورشیدی محوطه

اگر در فضاهای محل زندگی یا محل کار خود حیاط و فضای سبز و محوطه سازی دارید قطعاً تا به حال به فکر روشنایی آن در شب افتاده اید ، پس احتمالاً درباره چراغ های خورشیدی محوطه چیزی شنیده اید . درست حدس زده اید، چراغ های خورشیدی محوطه هنوز هم بسیار گران هستند ، اما مزیت آنها این است که شما مجبور نیستید سیم کشی برای آنها انجام دهید. تا زمانی که یک مکان نور مستقیم خورشید داشته باشد ،می توانید چراغ های خورشیدی محوطه را در آنجا قرار دهید. در این مقاله ، شما دقیقاً یاد خواهید گرفت که چراغ های خورشیدی محوطه چگونه کار میکنند.

چراغ های خورشیدی محوطه

چراغ های خورشیدی محوطه چگونه کار میکنند

چراغ های خورشیدی محوطه بسیار جالب هستند زیرا تقریباً مانند یک ماهواره کوچک هستند . آنها نیروی خود را در طول روز تولید و ذخیره می کنند و سپس آن را در شب آزاد می کنند. این دقیقاً مانند ماهواره ای است که انرژی خورشیدی را در حالی که در سمت آفتابی کره زمین است ذخیره می کند و سپس هنگامی که در سمت تاریک قرار دارد از آن انرژی استفاده می کند. 

چراغ های خورشیدی محوطه چگونه کار میکنند

اجزاء چراغ های خورشیدی محوطه

معمولاً وقتی درپوش چراغ ها را برداریم متوجه میشویم که اجزاء بصورت کلی در یک محفظه ضد آب قرار گرفته اند که میتوان در کل به این اشاره کنیم که چراغ های خورشیدی محوطه از این اجزاء ساخته میشوند: شما در کلیه چراغ های خورشیدی محوطه باتری ، ال ای دی و برد کنترلر را مشاهده می کنید.که اگر سنسور نور را بپوشانید ، لامپ ال ای دی روشن می شود. در طرف دیگر این ماژول یک مدول خورشیدی چهار سلولی قرار دارد که اندازه آن 2 اینچ در 2 اینچ (5 سانتی متر 5 5 سانتی متر) است و همچنین یک فتوسل. این فتوسل با تاریک شدن هوا لامپ ال ای دی داخل چراغ های خورشیدی محوطه را روشن میکند، دقیقاً به همان شکل که چراغ خیابانی در طول شبانه روز با تاریک شدن هوا بصورت خودکار روشن میشود.

اجزاء چراغ های خورشیدی محوطه

نحوه تولید نور چراغهای خورشیدی محوطه

اگر در رابطه با کارایی سلول های خورشیدی و نحوه کار آنها مطالعه کرده باشید، یا مقاله پنل های خورشیدی را در سایت ما خوانده اید ، درک اساسی از فن آوری سلول خورشیدی دارید. چراغ های خورشیدی محوطه از سلولهای خورشیدی استاندارد در یک کاربرد بسیار ساده استفاده می کنند. یک سلول خورشیدی منفرد بسته به اندازه سلول و میزان تابش نور به سطح ماکزیمم 0.45 ولت،  مقدار جریان متفاوتی در نور حیاط و محوطه معمولی تولید می کند ، بنابراین، شما نیاز به باتری چهار سلول سیمی و سیم کشی شده بصورت سری دارید.معمولاً در چراغ های خورشیدی محوطه معمولی، این چهار سلول 1.8 ولت و حداکثر حدود 100 میلی آمپر جریان ایجاد میکنند (درصورت تابش مستقیم نور خورشید بصورت کامل) و با استفاده از این جریان لامپ ال ای دی چراغ روشنایی تولید خواهد کرد.

نحوه تولید نور چراغهای خورشیدی محوطه

ذخیره و بازدهی چراغ های خورشیدی

سلول های خورشیدی مستقیماً از طریق دیود به باتری متصل می شوند (این امر باعث می شود جریان باتری شبانه از داخل سلول خورشیدی برگردد). باتری چراغ های خورشیدی محوطه معمولاً یک باتری کاملاً استاندارد AA Nicad است. باتری مانند این حدود 1.2 ولت جریان تولید می کند و حداکثر می تواند تقریباً 700 میلی آمپر در ساعت انرژی ذخیره کند. در طول یک روز ، باتری کاملاً شارژ می شود و به حداکثر ذخیره شارژ می رسد ، مگر در روزهای کوتاه تر زمستان یا روزهایی که روشنایی زیادی وجود ندارد و نور خورشید بصورت مستقیم و کامل در ساعات روز نمی تابد. در طول شب ، سلول های خورشیدی تولید برق را متوقف می کنند، وفتوسل ال ای دی ها را روشن میکند. چراغ های خیابان چگونه به طور خودکار در شب روشن می شوند؟ با استفاده از ترانزیستور و رله تعبیه شده در فتوسل، مدار بسیار ساده ای را برای کنترل نور با استفاده از مقاومت در برابر نور به شما نشان می دهد . در مورد این چراغ ، رله با دو ترانزیستور دیگر جایگزین می شود.

ذخیره و بازدهی چراغ های خورشیدی

مدار چراغهای خورشیدی و سولار

برد کنترل کننده، انرژی را از سلول خورشیدی و باتری و همچنین جریان ورودی از مقاومت در برابر نور را می پذیرد. مدار چراغ های خورشیدی محوطه سه ترانزیستور دارد که وقتی در طول شبانه روز از روشنایی هوا کاسته میشود، فتوسل ال ای دی را روشن می کند. ال ای دی حدود 45 میلی آمپر باتری مصرف می کند که با وجود باتری حدود 1.23 ولت (0.055 وات) روشنایی تولید می کند. این نیمی از نوری است که یک شمع تولید می کند. باتری وقتی کاملاً شارژ شود ، می تواند حدود 15 ساعت ال ای دی چراغ های خورشیدی محوطه را روشن نگه دارد. نیمی از روشنایی یک شمع زیاد نیست و اگر تا به حال یکی از این چراغ های خورشیدی محوطه را خریداری کرده باشید ، می دانید که روشنایی آن برای تأمین روشنایی کامل محوطه کافی نیست. شما بیشتر از آنها برای علامت گذاری یک مسیر میتوانید استفاده کنید، آنها به اندازه کافی روشن هستند که فضای محوطه دیده شود ، اما در واقع چراغ های خورشیدی محوطه آنقدر روشن نیستند که بتوانند زمین و کل محوطه را تا حد زیادی روشن کنند.

منبع

www.home.howstuffworks.com

مقالات مرتبط