پنل های خورشیدی

"آفتابی" ممکن است اولین کلمه ای باشد که هنگام فکر کردن در مورد آب و هوا به ذهن خطور می کندکه برای عملکرد پنل های خورشیدی بهترین نوع آب و هوا به حساب می آید. با این وجود، برای مثال 6.14 گیگاوات گرم از أنواع پنل های خورشیدی در انگلستان نصب شده است که این دو برابر ظرفیت بزرگترین نیروگاه سوخت فسیلی است و بهترین گزینه برای تامین برق مورد نیاز لامپ ال ای دی و چراغ خیابانی محسوب میشود، این موضوع اهمیت استفاده از پنل های خورشیدی را نشان میدهد.

پنل های خورشیدی

عملکرد پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی از سلول های فتوولتائیک ساخته شده اند (به همین دلیل تولید برق با پنل های خورشیدی، پی وی خورشیدی نیز نامیده می شود) که انرژی خورشید را به برق تبدیل می کنند. سلول های فتوولتائیک بین لایه های مواد نیمه رسانا مانند سیلیکون قرار می گیرند. هر لایه دارای خصوصیات الکترونیکی مختلفی است که هنگام برخورد با فوتون ها از نور خورشید انرژی می گیرد و یک میدان الکتریکی ایجاد می کند. این به عنوان اثر فوتوالکتریک شناخته می شود و این مراحل است که جریان مورد نیاز برای تولید برق را ایجاد می کند. پنل های خورشیدی جریان مستقیم برق تولید می کنند، سپس برق از طریق یک اینورتر عبور داده می شود تا آن را به یک جریان متناوب تبدیل کند ، همچنین می توان آن را به شبکه اصلی هدایت کرد یا در خانه یا مشاغل متصل به پنل خورشیدی استفاده کرد.

عملکرد پنل های خورشیدی

مزایای استفاده از پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی در هنگام تابش خورشید قدرت تضمین شده ای را به شما می دهند و شکل ثابت و پایداری از تولید را در طول روز و هنگام تابش نور خورشید فراهم می کنند. پنل های خورشیدی به اندازه سایر فن آوری های تجدید پذیر به فضای بسیار زیادی احتیاج ندارند و می توانند در طیف وسیعی از مکان ها نصب شوند. از مزارع خورشیدی بزرگ و حومه شهر که می توانند از تنوع زیستی محلی حمایت کنند گرفته تا یک زیستگاه آشفته برای زنبورها ، پروانه ها و پرندگان تودرتو ، و حتی پشت بام در مراکز شهر، که استفاده از پنل های خورشیدی در همه این محل ها می تواند به مبارزه با کمبود سوخت کمک کنند. همچنین پنل های خورشیدی پس از نصب نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند، و فقط گهگاهی نیاز به تمیز کردن آلودگی های محیطی دارند، ضمن اینکه پنل های خورشیدی آلودگی صوتی ایجاد نمیکنند و تاسیسات مزاحمی نیستند، چه در مکان های شلوغ شهری چه در مناطق بسیار آرام روستایی. این پنل ها بسیار ایمن هستند، آنها بیستر از ورق سیلیکون ساخته میشوند و هیچ خطری در ارتباط با انتشار سموم یا دود سلولهای فتولتائیک ندارند.

مزایای استفاده از پنل های خورشیدی

چالش ها و فرصت های پنل های خورشیدی

شرکت های توزیع برق باید با دقت مقدار انرژی وارد شده را با میزان مصرفی متعادل کنند. از آنجا که شرکت های توزیع برق در حال حاضر حول انتقال نیرو از تعدادی نیروگاه عظیم ، سوخت فسیلی به جای تولیدکننده های کوچکتر و پراکنده تر مانند مزارع خورشیدی ، ساخته شده است ، درصورت تأمین بیش از حد منابع ، مکانهای تجدیدپذیر کوچکتر معمولاً اولین مکان هایی هستند که باید حذف شوند. ذخیره سازی در مقیاس بزرگ یک منطقه جذاب و پیشرفته از فناوری را شکل میدهد، که به ذخیره برق اضافی تولید شده از انرژی های تجدید پذیر برای استفاده در زمان بعدی کمک خواهد کرد. این کاری است که افراد در صورت داشتن پنل های خورشیدی در خانه ، با نصب سیستم ذخیره باتری قادر به انجام آن خواهند بود.

چالش ها و فرصت های پنل های خورشیدی

تاثیر آب و هوا و دما

پنل های خورشیدی به طیف نور مرئی واکنش نشان می دهند. این بدان معنی است که اگر نور برای دیدن کافی باشد ، نور کافی برای صفحه های خورشیدی برای شروع تولید برق وجود دارد. اما هرچه نور خورشید قوی تر باشد ، کارایی و عملکرد این سیستم بهتر است. پنل های خورشیدی در تابستان برق بیشتری تولید می کنند ، که اینطور به نظر میرسد برای کار به هوای گرم تری احتیاج دارند. اما اینطور نیست ، فقط به این صورت است که نور خورشید شدیدتر و دمای گرمتر اغلب دست به دست هم می دهند. در حقیقت ، اگر درجه حرارت بیش از حد گرم (یا خیلی سرد) شود ، صفحات خورشیدی کارایی کمتری دارند. از آنجا که در طول سال بیش از 8 ساعت نور خورشید در طول روز دریافت می کنیم و اغلب درجه حرارت شدید را تجربه نمی کنیم ، آب و هوای مناطق معتدل مثل ایران کاملاً مناسب پنل های خورشیدی است.

منبع

www.goodenergy.co

 

 

 

مقالات مرتبط