موارد استفاده لامپ رشته ای

لامپ رشته ای دارای کاربرد زیادی می باشد و در مکان های مختلف از این لامپ استفاده می کنند. ما در ادامه ی این مقاله شما را با موارد استفاده لامپ رشته ای آشنا خواهیم کرد تا هنگام خرید لامپ رشته ای بهترین گزینه را انتخاب کنید. استفاده از لامپ های رشته دارای معایب و مزایایی می باشد که در ادامه ی مطلب به آن ها می پردازیم. لامپ های رشته ای دارای ولتاژ 5/1 تا 300 ولت می باشند و از یک حباب شیشه ای تشکیل شده اند. خوب است بدانید که در این نوع لامپ ها جریان الکتریکی از رشته ی فلزی به نام تنگستن که دارای مقاومت الکتریکی زیادی می باشد عبور می کند و در نتیجه فلز تنگستن ملتهب می شود و از خود نور سفید تولید می کند.

موارد استفاده لامپ رشته ای

موارد استفاده لامپ رشته ای چیست ؟

یکی از موارد استفاده لامپ رشته ای برای مصارف تجاری و خانگی، چراغ قوه ها، چراغ های مطالعه، مصارف تبلیغاتی و چراغ های اتومبیل استفاده می شود. این نوع لامپ ها به تجهیزات زیادی نیاز ندارند و قیمت آن ها نسبت به قیمت سایر لامپ ها کمتر می باشد. انواع لامپ های رشته ای عبارتند از:1-لامپ های هالوژن 2-لامپ های رشته ای معمولی:

این نوع لامپ از یک حباب شیشه ای ساخته شده است و داخل آن با گاز آرگون  و با فشار خیلی کم پر شده است. این دسته از لامپ ها از قدیمی ترین و فراوان ترین نوع لامپ های رشته می باشند. علت پر طرفدار بودن این لامپ ها به دلیل نور زیاد آن ها می باشد. سازندگان این لامپ ها برای اینکه درخشندگی و روشنایی کمتری داشته باشند کریستال سیلیس را به حباب اضافه می کند. استفاده از این ماده باعث می شود که میزان درخشندگی تا حدودی کاهش یابد و رنگ نور ملایم تر می شود و به چشم آسیبی وارد نمی کند. شما می توانید از این نوع لامپ ها برای مراکز تجاری و یا خانگی نیز استفاده کنید. یکی از اصلی ترین معایب این نوع لامپ ها این است که آن ها اصلا مقرون به صرفه نیستند این لامپ ها نسبت به سایر لامپ ها قیمت مناسب تری دارند اما انرژی زیادی مصرف می کنند و طول عمر پایینی دارند و به همین دلیل مقرون به صرفه نمی باشند. 

موارد استفاده لامپ رشته ای چیست ؟

لامپ رشته ای چه مزایایی و معایبی دارد؟

نصب این لامپ ها بسیار آسان می باشد و نیازی به مدار جانبی ندارد. نور را به خوبی در همه ی فضا پخش می کند. عدم تغییر شکل مونتاژ در شبکه. نور این نوع لامپ ها بسیار آرام بخش و گرم می باشد. لامپ رشته ای چه معایبی دارد؟ مقدار زیادی گرما از خود تولید می کند. علاوه بر گرما انرژی زیادی را نیز مصرف می کند. متوسط طول عمر آن ها نیز 1000 ساعت می باشد.

انواع لامپ رشته ای

1-لامپ های کلاسیک: این لامپ ها در اندازه و شکل های مختلفی در بازار وجود دارد و قیمت بالایی ندارند. 2-انواع لامپ تزئینی: لامپ های تزئینی نیز در اندازه و طرح های متفاوتی ساخته شده اند و به دلیل داشتن حباب کاربردهای تزئینی دارند. لامپ های فانتزی: از این لامپ ها در لوستر ها استفاده می شوند این لامپ ها دارای قدرت 40 واتی می باشند و خیرگی آن ها بسیار کم می باشد و ظاهر زیبایی نیز دارند. بسیاری از افراد برای جلوه دادن به منزل خود از این نوع لامپ ها استفاده می کنند.

لامپ های شمعی:  این لامپ ها با رشته های مارپیچ و با قدرت های 60، 40، 25، 15 ولت در ابعاد لامپ های شمعی بزرگ ساخته می شوند همچنین خوب است بدانید که نور این لامپ ها بسیار ملایم می باشد و به چشم آسیبی نمی زند.

لامپ های لینسترا: از دیگر لامپ های رشته ای می توان به لامپ های لینسترا اشاره کرد. از این لامپ ها با توجه به حباب شیری رنگی که دارند برای تزئین سقف ها و دیوار ها و همچنین نصب آن ها در کنار آینه بسیار پر کاربرد می باشد.

لامپ های ویترینی: لامپ های ویترینی نیز از دیگر انواع لامپ های رشته ای می باشند  این لامپ ها دارای لوله های دو سری می باشند که در انواع ساده، با آینه و بدون آینه، بدون رنگ و ... وجود دارند. این لامپ ها جهت نصب در ویترین ها، آینه ها، پرده های نقاشی و ... کاربرد دارند. از دیگر موارد استفاده لامپ رشته ای می توان به مکان های اداری نیز اشاره کرد.

منبع

blog.1000bulbs.com

مقالات مرتبط