کاربرد لامپ حرارتی برای خزنده

برای تامین حرارت مورد نیاز خزندگان از لامپ حرارتی برای خزنده بسیار استفاده می شود. در حال حاضر این وسیله به صورت تخصصی و متناسب با نیاز مراکزی که از این وسیله استفاده می کنند، تولید می شود. هرکدام از خزندگانی که می شناسیم برای زنده ماندن به درجه خاصی از گرما نیاز دارند. زمانی که انسان قصد پرورش آنها را داشته باشد باید بهترین مکان را برای زنده ماندن و رشد کردن این موجودات فراهم کند. یکی از این موارد استفاده به جا و مناسب از لامپ های حیوانات است

امروزه انواع مختلفی از خزندگان پرورش داده می ‌شوند که به عنوان حیوان خانگی محبوبیت دارند. این موجودات باید در بهترین شرایط دمایی قرار بگیرند تا رشد کافی و سلامت کامل داشته باشند. به این منظور از انواع لامپ حرارتی مخصوص استفاده می شود؛ اما هر کدام از خزندگان پرورشی به لامپ مخصوص نیاز دارند. لامپ های حرارتی هم در مکانهای پرورش خزنده و هم در اماکنی که این موجودات نگهداری می شوند، مورد نیاز هستند. از این رو به نوبه خود مهم بوده و تولید کنندگان در تلاش هستند تا مدل های متنوع تری از آنها را وارد بازار ها کنند.

استفاده از لامپ خزنده در محیط های مربوطه امروزه رو به افزایش می باشد، این امر باعث شده تا انواع گوناگونی از لوازم وارد بازارها شوند. در خصوص انواع لامپ حرارتی برای خزنده باید بدانید که بر اساس فاکتورهای مختلف قابل دسته بندی می باشند و برای داشتن یک انتخاب درست در زمینه این وسیله، لازم است با مدل های گوناگون آنها آشنا باشید.

کاربرد لامپ حرارتی برای خزنده

 چراغ تولید حرارت برای پرورش خزنده چیست؟ 

 چراغ تولید حرارت برای خزنده وسیله ‌ای است که نوری متفاوت تولید می کند و بخشی از برق مصرفی توسط این وسیله مستقیماً به حرارت تبدیل می گردد. علیرغم تصوری که اکثر ما داریم، چراغ ها و لامپ ها فقط به منظور روشن کردن محیط مورد استفاده قرار نمی گیرد. بلکه نوع دیگری از آنها تولید می شود که علاوه بر روشنایی، حرارت آنها نیز مد نظر می باشد.

 از جمله تفاوت های لامپ حرارتی با لامپ های معمولی این است که قابل تنظیم می باشد. حرارت مربوط به این نوع چراغ با توجه به سن خزنده و نیازی که به روشنایی و حرارت دارد، قابل تغییر می باشد. به صورت مختصر و مفید می توان گفت لامپ حرارتی خزنده وسیله ای است که دو منظوره بوده و حرارت و روشنایی تولیدی توسط این وسیله به طور هم زمان مورد نیاز است.

 در حال حاضر انواع مختلفی از لامپ خزنده تولید می گردند که به شما قدرت انتخاب می دهند تا با توجه به کاربردی که دارند آنها را خریداری کنید. لامپ حرارتی برای خزنده هم نور سفید و هم نور رنگی تولید می کند. میزان توان مصرفی آنها با یکدیگر فرق دارد. سایز بندی های مختلفی نیز برای آنها در نظر گرفته می شود. علت این تفاوت ها به این مسئله مربوط است که لامپ های حرارتی را به منظور های مختلف مورد استفاده قرار می دهند.

روش استفاده از لامپ حرارتی برای خزنده چگونه است؟ 

در رابطه با چگونگی استفاده از لامپ حرارتی برای خزنده باید بدانید که این وسیله همانند سایر لامپ ها به صورت سقفی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که محل پرورش خزنده در اغلب اوقات سقفی کوتاه دارد، این نوع از لامپ در ارتفاع نسبتاً کم آویزان می شود. برخی دیگر از آنها به صورت توکار در داخل دیوار یا سطح مورد نظر به کار گذاشته می شوند. این نوع از لامپ نیز با جریان برق کار می کند و اتفاقاً وسیله ای بی خطر می باشد.

در ساخت لامپ حرارتی استانداردها رعایت شده اند. روشن و خاموش کردن آن با کمک کلید مخصوص انجام می پذیرد و کلید معمولا در خارج از مکان زندگی خزنده قرار دارد. برای استفاده درست از لامپ خزنده لازم است که نصب آن کاملاً صحیح انجام شود. لامپ باید در درست ترین مکان قرار گیرد و به اندازه کافی از خزنده ارتفاع داشته باشد. علت این کار این است که حرارت آن به میزان بیشتری در اختیار خزنده قرار گیرد.

 از طرفی وسیله باید به درستی مکان را روشن نگه دارد. پس اهمیت دارد که در نصب وسیله به اندازه کافی دقت گردد. نصب این وسیله بسیار راحت انجام می پذیرد؛ اما ضروری است لامپ حرارتی خزنده در بهترین مکان قرار گیرد

روش استفاده از لامپ حرارتی برای خزنده چگونه است؟

مزایای لامپ حرارتی برای خزنده چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا از لامپ حرارتی برای خزنده به عنوان وسیله گرمایشی در مکانهای پرورش خزندگان بیش از هر وسیله دیگری استفاده می شود؟ در حقیقت علت این امر به مزایایی که در این وسیله وجود دارد، مربوط می گردد. 

آنچه شما در حین پرورش خزنده نیاز دارید، نوعی وسیله بی خطر و استاندارد است که با مصرف بهینه انرژی محیط را گرم و روشن نگه دارد. از طرفی هر چه خزنده بیشتر رشد کند، باید بتوانید درجه حرارت وسیله را تغییر دهید. این وسیله را باید با بهترین قیمت بتوانید تهیه کنید و استفاده کردن از آن از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

 تمامی ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره شد در لامپ حرارتی خزنده موجود است، به همین علت امروزه انواع مختلفی از آن ها تولید می شود که لامپ سرامیکی نمونه ای بارز از آنها است که در توان و مدلهای مشخص تولید می شود. از جمله مزایای مهم این وسیله می توان به کم مصرف بودن آن اشاره کرد. داشتن طول عمر نامحدود و قیمت مناسب، سایز بندی های گوناگون و غیره از دیگر مزایای این وسیله می باشند.

 مهمترین چیزی که در هنگام انتخاب این وسیله باید در نظر شما باشد این است که کیفیت بالای وسایل را تشخیص داده و برندهای شناخته شده و مطمئن آنها را خریداری کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از آنها ببرید.

کدام لامپ های حرارتی برای خزندگان بهتر هستند؟

از آنجایی که امروزه مدل های مختلفی از لامپ حرارتی برای خزنده تولید می شود، برای خریداران همواره سوال است که بهترین لامپ خزنده باید چه ویژگی هایی داشته باشد. در حقیقت بهترین لامپ خزنده وسیله ای است که به درستی انتخاب شود و موارد مربوط به وسیله از قبل مورد بررسی قرار گرفته و وسیله ای تهیه شود که پاسخگوی نیاز شما باشد. اگر از این  وسیله شناخت کافی داشته باشید، انتخاب آن نیز برای شما آسان خواهد بود.   وسیله مورد نظر شما باید از نظر اندازه، مدل، توان کاری و طول عمر بهترین شرایط را داشته باشد و آن را با قیمت واقعی بتوانید خریداری کنید.

 

مقالات مرتبط