فواید لامپ‌های یخچالی

دیودهای ساطع کننده‌ی نور (LED) از اولین کاربردشان به عنوان لامپ‌های نشانگر در دستگاه‌های الکترونیکی راه خود را به اکثر صنایع تجاری باز کرده و به عنوان یک گزینه‌ی روشنایی کارآمدتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نورپردازی لامپ ال ای دی برای تبرید تجاری به شکل نوارهای LED که به صورت عمودی در داخل یخچال‌های تجاری نصب می‌شوند، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، افزایش جذابیت محصول را به همراه دارند. در این مطلب، اطلاعات بیشتری در رابطه با فواید لامپ‌های یخچالی ارائه خواهیم کرد.

فواید لامپ‌های یخچالی

بررسی فواید لامپ‌های یخچالی

لامپ های یخچالی انواع متفاوتی دارند از جمله این انواع لامپ های رشته ای و لامپ های ال ای دی هستند. در این مقاله قصد داریم انواع لامپ های خاص که صرفا برای داخل یخچال استفاده می شوند. برخی از مهمترین فواید لامپ‌های یخچالی ال ای دی عبارت است از:

۱- چراغ LED باعث صرفه جویی در مصرف برق می‌شود

نصب چراغ‌های ال ای دی در صنایع تبرید تجاری می‌تواند حداقل 38 درصد در کل هزینه‌های انرژی صاحب یک سوپرمارکت را صرفه‌جویی کند، به این معنی که تبرید تجاری با نور LED باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی با مصرف جریان کمتر از شبکه‌ی برق و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ی قبض برق می‌شود. علاوه بر این، روشنایی LED تبرید گرمای کمتری را در مقایسه با نورپردازی معمولی آزاد می‌کند. این کاهش گرما فشار وارده بر سیستم خنک کننده‌ی یخچال را کاهش می‌دهد و در نتیجه عمر یخچال، فریزر و کولر شما را افزایش می‌دهد.

بررسی فواید لامپ‌های یخچالی

۲- بهبود ظاهر محصول با نورپردازی  LED

یکی دیگر از فواید لامپ‌های یخچالی LED در تبرید تجاری این است که نور سفید یکنواخت باعث می‌شود محصولات موجود در یخچال جذاب‌تر به نظر برسند. همچنین کمک می‌کند تا محصولات تازه، تازه‌تر به نظر برسند. این امر باعث ایجاد اعتماد مشتری نسبت به برند شما می‌شود و در عین حال فضای خرید را برای آن‌ها دلپذیرتر می‌کند. نورپردازی LED گرمای کمتری نسبت به لامپ‌های سنتی منتشر می‌کند، داخل یخچال‌های تجاری را خنک‌تر نگه می‌دارد و مانع از کار اضافی مکانیزم خنک‌کننده‌ی داخلی برای حفظ دمای ثابت می‌شود.

۳- ال ای دی‌های یخچالی دوستدار محیط زیست هستند

از دیگر فواید لامپ‌های یخچالی می‌توان به عدم آسیب رسانی آن‌ها به محیط زیست اشاره کرد. چراغ‌های ال‌ای‌دی تبرید 70 درصد انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های فلورسنت تبرید سنتی مصرف می‌کنند. همچنین سیستم‌های روشنایی تبرید تجاری LED فاقد مواد خطرناک مانند جیوه هستند و نسبت به مکانیسم‌های روشنایی یخچال سنتی که از مایع مضر استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر عمر می‌کنند. این بدان معناست که یخچال‌هایی که دارای نور ال ‌ای‌ دی هستند، زمان بیشتری طول می‌کشد تا در محل دفن زباله قرار گیرند و زمان که دیگر قابل استفاده نیستند، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ ماده‌ی خطرناکی از آن‌ها نشت نمی‌کند. نصب چراغ‌های ال ای دی سازگار با محیط‌زیست برای تجارت عالی است، زیرا بسیاری از کسب و کارها پایداری را اولویت اصلی خود می‌دانند. استفاده از LED در تبرید تجاری یک انتخاب اخلاقی مثبت است که به حفظ سلامت محیط زیست کمک می‌کند.

۴- روشنایی LED یخچال هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد

به غیر از صرفه جویی در هزینه‌های شما در قبض برق، استفاده از چراغ‌های ال ای دی در یخچال‌های صنعتی باعث صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری شما می‌شود. با سیستم روشنایی رشته‌ای سنتی، لامپ‌ها به طور مداوم تعویض می‌شدند، زیرا بسیار بزرگ بودند و در صورت حرابی، نور کلی تولید شده در واحد تبرید را تحت تأثیر قرار می‌دادند. LED ها حداقل به مدت 50000 ساعت به شدت می‌درخشند، سپس بعد از مدت زمان طولانی به آرامی شروع به کم رنگ شدن می‌کنند تا زمانی که خاموش شوند. به دلیل اندازه‌ی کوچک آن‌ها، در صورت خراب شدن یک LED، تفاوت قابل توجهی در سطوح روشنایی واحد تبرید به وجود نخواهد آمد. این یکی از مهمترین فواید لامپ‌های یخچالی ال ای دی است که باعث می‌شود تعمیر و نگهداری را تا مدت زمان طولانی به تاخیر بیندازید.

۵- راه اندازی و نصب آسان

یکی از فواید لامپ‌های یخچالی ال ای دی است است که می‌توانید از وسایل روشنایی یخچال فعلی خود استفاده کنید و نیازی به صرف هزینه برای سیم کشی برق جدید ندارید. نصب این چراغ‌ها سریع است و نیازی به تخصص ندارد. در عرض یک روز می‌توانید به سرعت روشنایی یخچال خود را با LED ارتقا دهید.

منبع

www.shineretrofits.com

مقالات مرتبط