ضدعفونی هوا با لامپ یو وی

یکی از انواع لامپ های تخصصی لامپ ماوراء بنفش است. این لامپ ها در سه نوع A,B,C تولید می شوند که هریک برای مصارف تخصصی خاصی استفاده می شوند. در این مقاله قصد داریم ضدعفونی هوا با لامپ یو وی را بررسی کنیم

ضدعفونی هوا با لامپ یو وی

چگونگی ضدعفونی هوا با لامپ یو وی

روز به روز سیستم های ضدعفونی کننده اشعه ماورا بنفش در بسیاری از محیط ها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند و افراد زیادی به اثربخشی  فناوری میکروب کش UV بیشتر باور پیدا می کنند. نور ماورا بنفش (UV) دارای طول موج کوتاه تری نسبت به نور مرئی است که برای چشم انسان نامرئی است. نور ماورا بنفش در سه طیف UVA ، UVB و UVC دسته بندی می شود که در نانومتر اندازه گیری می شود، نور UVC خواص میکروب کش بسیار موثر در محدوده 100 تا 280 نانومتر ارائه می دهد.

از خاصیت نابودی میکروب ها و ویروس ها با اشعه ماورا بنفش در صنایع و بازارها با پتانسیل رشد نامحدود برای بسیاری از کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود. لامپ های میکروب کش UVC برای ضد عفونی آب، سطوح و هوا استفاده می شود و ضدعفونی کنندگی بسیار کارآمد و مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد. ثابت شده است که سیستم های ضدعفونی کننده اشعه ماورا بنفش باعث بهبود سلامتی افراد در محیط های مختلف و همچنین کمک به صنایع برای دستیابی به استانداردها و مقررات کیفیت هوا می شوند.

 

چگونگی ضدعفونی هوا با لامپ یو وی

ضدعفونی هوا با لامپ یو وی در منزل

سیستم های ضدعفونی کننده اشعه ماورا بنفش مزایای زیادی را در خانه هایی که کودکان بیمار در آن اقامت دارند، افراد مسن و ... فراهم می کند. حفظ هوای منزل خود از عفونت باکتریها و میکروب های مضر برای سلامتی عزیزانمان مهم است. هوای تمیز و سالم را با کمترین و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، به خصوص با لامپ های میکروب کش UVC با کیفیت و با دوام بالا را فراهم می کند. با استفاده از ضدعفونی هوا با لامپ یو وی می توان محیط منازل را هم ضدعفونی کرد

چگونگی ضدعفونی هوا با لامپ یو وی

پاکسازی اشعه ماورا بنفش در محیط های تجاری

بسیاری از محیط های تجاری وجود دارد که از مزایای پاکسازی اشعه ماورا بنفش و ضدعفونی هوا با لامپ یو وی بهره می برند. این امر به ویژه در بیمارستان ها، خانه های سالمندان، مطب های پزشک یا کلینیک های پزشکی که بیماران و بازدید کنندگان از قبل با مشکلات پزشکی روبرو هستند بسیار مهم است. دستگاه های ضدعفونی کننده اشعه ماورا بنفش و ضدعفونی هوا با لامپ یو وی ویروس ها، باکتری ها، انگل ها، قارچ ها، هاگ های کپک را گرد و غبار و میکروارگانیسم های موجود در هوا را از بین می برد. این در این محیط های پزشکی و همچنین مدارس و مهد کودک هایی که افراد با هم هستند بسیار مهم است.

مزایای صنعتی فناوری ضدعفونی کننده اشعه ماورا بنفش

ضدعفونی کننده های ماورا بنفش در کاربردهای صنعتی مانند تولید لاستیک و چوب محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. فرآیندهای صنعتی مانند چاپ و کاربردهای تصفیه سطح نیز باعث ایجاد آلودگی های مضر در هوا و ترکیبات آلی فرار (VOC) می شوند. عقیم سازی با اشعه ماورا بنفش ثابت شده است که VOC ها را از بین می برد و همچنین هوای آلوده شده توسط چندین کاربرد صنعتی را تصفیه می کند.

سیستم های پاکسازی اشعه ماورا بنفش در این برنامه های تولیدی و صنعتی به منظور رعایت مقررات مربوط به کیفیت هوا و ایجاد محیط سالم برای کارمندان بسیار مهم است. فناوری عقیم سازی با اشعه ماورا UV بنفش بدون داشتن محصولات جانبی مضر بی خطر است و هوا را بدون نیاز به خرید ، ذخیره یا دفع مواد شیمیایی پاک می کند. ثابت شده است که خاصیت ضدعفونی کنندگی اشعه ماورا بنفش باعث کاهش یا از بین بردن VOC ها و همچنین حلال های مضر موجود در سیستم های اگزوز صنعتی می شود.

منبع

www.light-sources.com

مقالات مرتبط