ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی

بسیاری از صنایع مانند مراقبت های بهداشتی متوجه مزایای محافظت از بیماران و جلوگیری از عفونت، با گندزدایی و ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی هستند. لامپ ماوراءبنفش دارای خصوصیات میکروب کش قدرتمندی در محدوده یو وی سی ، به ویژه در طول موج 254نانومتر است. نور ماورا بنفش تابش الکترومغناطیسی است که توسط اشعه خورشید در یو وی ای(موج بلند)،یو وی بی(موج متوسط) و یو وی سی(موج کوتاه) ساطع می شود که کاملاً توسط لایه ازن جذب می شود. در این مقاله به چگونگی ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی و لامپ یو وی سی میپردازیم.

ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی

ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی و پرتو ماوراءبنفش

جهت ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی ،تولید کنندگان لامپ ماوراءبنفش قادر به ایجاد اشعه یو وی سی در لامپ های مخصوص ضدعفونی و میکروب کش هستند که اثبات شده است که دارای ضد عفونی کنندگی قدرتمندی هم هستند. لامپ های یو وی سی در بسیاری از برنامه ها مانند آب ، هوا و سطح برای استریل و ضد عفونی با از بین بردن سریع بسیاری از ویروس ها و باکتری ها مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی بصورت معمول انجام میشود. تابش اشعه ماورا بنفش ساطع شده از لامپهای میکروب کش به اینصورت است که اشعه ماورا بنفش به سلولهای میکروارگانیسم ها نفوذ کرده و آنها را غیرقابل دوام ساخته و آنها دیگر قادر به تولید مثل یا آلوده کردن بیماران نیستند. در ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی معمولا لامپهای ضدعفونی یو وی سی مورد استفاده قرارمیگیرد بخصوص در بخشهای مراقبتهای بهداشتی و بیمارستانها که در بسیاری از مراکز بهداشتی در حال افزایش هستند و از این طریق محافظت بیشتری در برابر عفونت و انتقال اشکالات فوق العاده میکروارگانیسم ها ایجاد می کنند.

ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی و پرتو ماوراءبنفش

کاهش عفونت ها بوسیله ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی

به گفته دفتر پیشگیری از بیماری ها و ارتقا سازمان بهداشت ، در رابطه با عفونت های اکتسابی بهداشتی ، شیوع عفونت های بهداشتی معمولاً بیشتر به این طریق است که اکثر افراد در هر 25 نفر 1 نفر مبتلا به عفونت می شود که مستقیماً مربوط به ماندن در بیمارستان است. مطالعه منتشر شده توسط مجله کنترل عفونت آمریکا نشان می دهد که ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی ،تا 97.7٪ از عوامل بیماری زای مضر در اتاق های عمل را از بین می برد. سازمانهای بهداشتی و سرپرستان بیمارستانها متوجه مزایای موثر و صرفه جویی در هزینه ها  با وجود ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی با به کارگیری لامپ های یو وی در چراغ های دیواری یا روباتهای یو وی سی متحرک شده اند. در ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی، ربات های یو وی سی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند ، زیرا آنها از اتاقی به اتاق دیگر می روند تا بتوانند همه بیماران و فضاهای بیمارستان را ضد عفونی کنند و می توان چراغ های یو وی دیواری را در دستشویی ها تنظیم کرد که با بسته شدن درب به طور خودکار روشن شوند. در شکل دیگری از ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی ،لامپهای ضد عفونی کننده یو وی در سیستمهای گرمایشی و سرمایشی بیمارستانها تعبیه میشوند، که برای تصفیه و ضد عفونی هوای بیمارستانهایی که مردم در معرض خطر بیشتری از بیماری و عفونت هستند استفاده می شود. که این کاربری اهمیت ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی را نشان میدهد.

کاهش عفونت ها بوسیله ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی

کاربردها و سازندگان لامپ های یو وی

در حال حاضر کارخانجات و تولیدکنندگان مختلفی در صنعت تولید لامپ های میکروب کش و ضدعفونی کننده یو وی سی فعالیت میکنند ، شرکت ها معمولا محصولات لامپ با کیفیت بالا برای پشتیبانی از OEM ها در هر اندازه ارائه می دهند. ما انتخاب گسترده ای از لامپ های مورد استفاده در بسیاری از برنامه های ضدعفونی کننده از جمله ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی را ارائه می دهیم. مهندسان ماهر روشنایی در شرکتهای تولید لامپ مطرح دنیا با بکارگیری تابش اشعه ماوراءبنفش در طراحی بیمارستان ها ، راه حل های ارائه شده و نمونه اولیه با ترکیبات فسفر و به شکل و با طراحی سفارشی را در تجربه کاری خود دارند. که میتوان برخی از انواع طراحی و موارد استفاده از لامپ های ضدعفونی در فضاهای مختلف را، همانند کاربری ضدعفونی بیمارستان با لامپ یو وی نامبرد. ضدعفونی آب،تصفیه آب ،آب آشامیدنی ،استخر وسیستم های تصفیه. ضدعفونی سطحی در، بیمارستان ها ، خانه های سالمندان ، مراکز مراقبت روزانه ، رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی،و درآخر تصفیه و ضدعفونی هوا، در بیمارستان ها، مراقبت های بهداشتی، و بسیاری دیگر از سیستم های ضدعفونی کننده هوا.

منبع

www.light-sources.com

 

 

مقالات مرتبط