بهترین برند کابل آنتن (کدام برند دوام و کیفیت بیشتری دارد؟)

کابل آنتن نوعی کابل انتقال سیگنال است و آنتن ها از طریق این نوع کابل به دستگاه تلویزیون، مودم، روتر و... متصل می شوند. در ادامه بهترین برندهای کابل آنتن را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید. برای اطلاع از خرید و قیمت سیم و کابل با ما همراه باشید

بررسی برندهای معتبر و با کیفیت کابل آنتن 

 کابل کواکسیال Mediabridge

کابل کواکسیال چیست ؟ کابل کواکسیال یک محافظ سه سطحی دارد و از این کابل برای مقاصد داخلی و خارجی استفاده می شود. ژاکت های پی وی سی محافظت شده در این کابل ها وجود دارند که در برابر عواملی مانند، اشعه ماورا بنفش و شرایط آب و هوایی نامناسب مقاوم هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. این کابل برای کارهای درون دیواری هم کاربرد دارد و برای نصب در پشت نماهای دیواری انتخاب مناسبی است. کابل کواکسیال Mediabridge دارای کلاهک و دستگیره EZ، محافظ آلومینیومی و هادی مسی است و نصب بسیار آسانی دارد. کابل کواکسیال Mediabridge از بهترین برندهای کابل آنتن موجود در بازار است و کاربرد فراوانی دارد. 

بهترین برند کابل آنتن

کابل آنتن مونو پریس 103030

کابل آنتن مونو پریس 103030 از بهترین برندهای کابل آنتن است که دارای یک محافظ چهار لایه می باشد. این کابل آنتن تداخل EM و RF را تا حد زیادی کاهش می دهد و باعث عملکرد خوب آن می شود. برای راه اندازی محصولاتی با فرکانس بالا این کابل بهترین گزینه می باشد.

در قسمت پشت رابط این کابل چکمه های ضد فشار قرار دارند و باعث دوام بالای آن می شوند. چکمه های ضد فشار قادرند در شرایط مختلف خم شوند و همچنین انعطاف پذیری بالایی دارند. این برند برای آسیب های احتمالی که ممکن است به کابل وارد شود خدمات پس از فروش ویژه ای در نظر گرفته است. 

کانکتورهای این کابل روکشی از جنس طلا دارند و طلا در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و دوام زیادی دارد. طلا باعث حفظ رسانایی بهتر در درگاه کوکساکی میشود و سیگنال ها در این سیم بهتر انتقال پیدا می کنند. 

کابل آنتن Amvaj resan بهترین برند سیم آنتن

در یک بسته سه سیم کواکسی از کابل آنتن امواج رسان وجود دارد که برای سه دستگاه جداگانه قابل استفاده هستند. خرید کابل آنتن امواج رسان انتخابی مقرون به صرفه است زیرا زمانی که یکی از سیم ها دچار مشکل شود میتوان از سیم دیگری استفاده کرد.

کابل آنتن امواج رسان، محفظه فشرده سازی با مشخصات و ویژگی های کمی دارد و به همین دلیل نصب آن کار راحتی محسوب می شود. روش نصب این کابل ها به این صورت است که پورت ها باید با کانکتورها تراز شوند و با چرخاندن کابل دوم سیم ها در مدار قفل شده و به درستی قرار گیرند. یک پوشش پی وی سی مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش بر روی این کابل قرار دارد. این پوشش دارای درجه بندی CL2 بوده و برای مصارف مسکونی هم مناسب است. 

وجود 4 لایه محافظ از فویل آلومینیومی و لایه های مختلف به هم بافته شده در این کابل باعث می شود تا کابل در برابر نویزهای الکترومغناطیسی مقاوم باشد و از این طریق تا مدت های طولانی  بهتر عمل کند. 

کابل کواکسیال دیجیتال KabelDirekt 

کابل کواکسیال دیجیتال KabelDirekt باعث ارتقا اتصالات صوتی و تصویری می شود و با هدایت کننده های مسی که دارد بازه سیگنال را افزایش میدهد. سیم های مسی خالص مقاومت کمی در برابر حرارت های زیاد دارند و حتی با وجود عایق هم تحمل نیروی الکتریکی برای آنها سنگین است. کابل کواکسیال دیجیتال KabelDirekt یک سری پین های رابط از نوع F  دارد که این پین ها تحمل نیروی الکتریکی را راحت کرده و میتواند با گیرنده های ماهواره، آنتن، جعبه کابل و... را به راحتی پشتیبانی کند. 

این سیم عملکرد بسیار خوبی دارد و اتصال آن به دستگاه باعث تنظیمات درست سیگنال می شود. پوشش پی وی سی این کابل نسبت به سایر کابل ها نازکتر و منعطف تر است اما این ویژگی مشکلی در عملکرد سیم ایجاد نمی کند. با این کابل وضوح تصاویر بسیار بالا و با کیفیت HDR است و تماشای فیلم و سریال ها بسیار لذت بخش خواهد بود. کابل کواکسیال دیجیتال KabelDirekt دارای 3 سال گارانتی پس از فروش می باشد. عملکرد این سیم ها بسیار مناسب بوده و بدون توجه به نوع دستگاه کارایی بی نظیری دارد.

کابل آنتن دیجیتال Postta

کابل آنتن دیجیتال Postta یکی از بهترین برندهای کابل آنتن است که روکش آن از جنس پی وی سی می باشد. این کابل آنتن در برابر سایش مقاومت بالایی دارد و با محیط زیست سازگار می باشد. کابل های تولید شده با این برند چهار لایه فویل آلومینیومی دارند و از لحاظ ایمنی مطمئن هستند. از ویژگی های فلز آلومینیوم میتوان به وزن سبک، حفاظت صد درصدی RFI و قیمت ارزان آن اشاره کرد. 

زمانی که فلز مس و آلومینیوم با هم ترکیب می شوند ایجاد نویز در مدار را به حداقل می رسانند و تداخل های بین مدار را متوقف می کنند. وجود هادی های مسی بدون اکسیژن در عملکرد مناسب کابل بسیار موثر هستند. هادی های مسی بدون اکسیژن، رسانایی بهتری ایجاد می کنند و باعث انتقال بهتر سیگنال می شوند. این کابل قابلیت استفاده در فضای باز را هم دارد و در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار خوب عمل می کند. 

مزایای کابل کواکسیال 

  • ظرفیت انتقال بالا تا حداکثر پهنای باند 300 مگاهرتز 
  • دوام و مقاومت بالا 
  • نگهداری کم هزینه 
  • به دلیل پهنای وسیع باند در سرویس های مخابراتی و انتقال تصویر بسیار پرکاربرد است.
  • در تمام سیستم های آنالوگ و دیجیتال قابلیت استفاده دارد.
  • توسعه آن نیاز به هزینه زیادی ندارد.

معایب کابل کواکسیال

  • هزینه بالای نصب 
  • نسبت به سایر کابل ها نصب آن سخت تر است. 
  • در فواصل زیاد دچار افت سیگنال می شود.
  • برای انشعابات نیاز به عناصر خاصی دارد.

پرسش های متداول

کابل کواکسیال Mediabridge و کابل آنتن دیجیتال Postta در برابر تغییرات دمایی مقاوم هستند
خیر نازک و منعطف بودن این کابل ارتباطی با عملکرد آن ندارد. متریال استفاده شده در این کابل بسیار مرغوب است.
هر چه برند و کیفیت کابل آنتن مرغوب تر باشد انتقال سیگنال به دستگاه هایی مانند، تلویزیون، ماهواره، روتر و... بهتر بوده و کیفیت تصویر و صدای آنها در عالی ترین حد خود قرار می گیرد.

مقالات مرتبط