بهترین برندهای لامپ ماورا بنفش ( راهنمای خرید )

اشعه ماورا بنفش خورشید شاید برای پوست و بینایی مشکلاتی ایجاد کند اما فواید و کاربردهای بی‌نظیری هم دارد. ازاین‌رو تولیدکنندگان با تولید بهترین برند لامپ ماورا بنفش، استفاده از آن را آسان کرده‌اند. افزایش تقاضا برای لامپ‌های UV سبب واردات و تولید گسترده آن توسط شرکت‌های داخلی شده است. به طوری که امروزه در هر واحد صنعتی، مراکز درمانی، منازل و... لامپ ماورا بنفش استفاده می‌شود.

بهترین برند لامپ ماورا بنفش

بهترین برند لامپ ماورا بنفش کدام است؟ لامپ ماورا بنفش که با نام بلک لایت نیز شناخته می‌شود اولین بار توسط ویلیام جیمز در سال 1935 اختراع و تولید شد. از آن پس انواع مختلفی از لامپ‌های ماورا بنفش در تیپ‌ها و اشکال متنوع با اهداف متفاوتی طراحی و تولید شده‌اند. بهترین لامپ ماورا بنفش علاوه بر عمر طولانی، کیفیت بالایی هم دارد.

کاربرد گسترده این اقلام سبب تولید آنها توسط برندهای معروف داخلی و خارجی شده است. برای تعیین و انتخاب بهترین‌ها مولفه‌های متعددی چون سابقه برند، نوع لامپ، ولتاژ و توان آن و حتی قیمت نیز قابل بررسی هستند. در واقع برای برخی مصارف برندهای داخلی فوق‌العاده عمل کرده و در برخی موارد برندهای خارجی بهتر هستند.

بهترین برند لامپ ماورا بنفش

بهترین برند ایرانی لامپ ماورا بنفش

بهترین برند لامپ ماورا بنفش از میان تولیدات برندهای مختلف کدام است؟ لامپ‌های UV به عنوان یکی از محصولات تخصصی و پرکاربرد در کشور شناخته می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده لامپ‌های مختلف نیز در راستای تأمین این محصول کاربردی فعالیت چشمگیر دارند. در این میان محصول شرکت‌های سرشناسی چون نور، بدیع نور و... نسبت به سایرین کیفیت و کارایی بیشتری دارند. در ادامه بهترین برندهای ایرانی لامپ ماورا بنفش را آورده‌ایم.

لامپ نور بهترین برند لامپ ماورا بنفش

شرکت لامپ نور با حدود 40 سال فعالیت در عرصه تولید انواع لامپ رشته‌ای، لامپ ال‌ای‌دی و... به عنوان بهترین برند ایرانی لامپ ماورا بنفش شناخته می‌شود. لامپ‌های یو وی این شرکت با بهره گیری از بهترین تکنولوژی تحت نظر کارشناسان مجرب طراحی و تولید می‌شوند. لامپ‌های ماورا بنفش لامپ نور در توان‌های 160،250 و 400 با کلاهک‌های متنوع قابل تهیه هستند. لامپ‌های نور در کنار اینکه کیفیت بالایی دارند با قیمت مناسب هم قابل تهیه هستند.

لامپ بدیع نور

شرکت بدیع نور از میان تولید کنندگان  داخلی لامپ ماورا بنفش برازنده عنوان بهترین مارک لامپ ماورا بنفش است. لامپ‌های ضدعفونی کننده و لامپ‌های مخصوص دستگاه‌های ویروس کشی از پرفروش‌ترین لامپ‌های ماورا بنفش بدیع نور هستند. این لامپ‌ها در مدل‌ها و توان‌های مختلف برای کاربردهای گوناگون طراحی شده‌اند. لامپ‌های بدیع نور در برابر روشن و خاموش زیاد و عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند.

بهترین برند خارجی 

لامپ‌های ماورا بنفش با کاربرد بالا در واحدهای صنعتی، جنایی و درمانی جزء کالاهای تخصصی وارداتی محسوب می‌شود. در واقع سالانه تعداد زیادی لامپ یو وی با ویژگی‌های مطلوب از کشورهای اروپایی و چین وارد بازار می‌شوند. انتخاب محصول باکیفیت از میان لامپ‌های وارداتی امری دشوار است که نیازمند تحقیق و بررسی است. طبق تحقیقات انجام شده و رضایت کاربران لامپ‌های ماورا بنفش برند لاکی هرپ، فیلیپس و اسرام آلمان با تکنولوژی و ویژگی‌هایی که دارند در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرند.

لامپ اسرام 

شرکت معروف و چند ملیتی اسرام (Osram) را می‌توان به عنوان تولیدکننده بهترین برند لامپ ماورا بنفش معرفی کرد. لامپ‌های ماورا بنفش اسرام همچون سایر محصولات این شرکت دارای تکنولوژی به روز و کیفیت قابل توجه هستند. برند اسرام در راستای تولید محصولات درجه یک از بهترین متخصصین و تجهیزات بهره می‌گیرد. از میان معروف‌ترین و شاید کاربردی‌ترین لامپ ماورا بنفش اسرام، می‌توان به لامپ‌های ضدعفونی آب و محیط اشاره کرد. لامپ‌های اسرام از کشورهای ایتالیا، روسیه و آلمان وارد کشور شده و نیاز هموطنان را به خوبی برطرف می‌کنند.

لامپ ماورا بنفش لاکی هرپ

شرکت چینی لاکی هرپ که تولید کننده انواع لامپ‌های ماورا بنفش متنوع و ارزان است را می‌توان بهترین برند خارجی لامپ ماورا بنفش معرفی کرد. محصولات این شرکت شامل لامپ‌های ماورا بنفش حیوانات، لامپ چراغ یووی و... هستند که با قیمت مطلوب به فروش می‌رسند. نور ماورا بنفش لامپ‌های لاکی هرپ شباهت بالایی به نور خورشید داشته و رضایت کاربران را جلب کرده است.

لامپ ماورا بنفش فیلیپس

برند فیلیپس را به جرئت می‌توان بهترین برند لامپ ماورا بنفش خارجی در ایران معرفی کرد که لامپ‌های بسیار باکیفیت و مناسب را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت نامدار هلندی در زمینه تولید انواع لامپ‌های کاربردی اعم از ماورا بنفش، ال‌ای‌دی، مادون قرمز و... سابقه درخشان دارد. لامپ‌های ماورا بنفش فیلیپس با بهترین تکنولوژی تولید شده و دوام مطلوبی دارند.

لامپ ماورا بنفش فیلیپس

کاربردهای بهترین برند لامپ ماورا بنفش

بهترین برند لامپ ماورا بنفش در چه موقعیت و به چه منظوری استفاده می‌شوند؟ امواج الکترومغناطیسی ماورا بنفش به طور کلی از سه طول موج متفاوت با خواص گوناگون تشکیل شده‌اند. شرکت‌های تولید لامپ با الهام از نور خورشید و تأثیرات مثبت نور ماورا بنفش، لامپ‌های کاربردی ماورا بنفش را برای مصارف گوناگون تولید می‌کنند. برخی از کاربردها و کارایی لامپ‌های ماورا بنفش را در ادامه آورده‌ایم.

  • مصارف بهداشتی و میکروب زدایی

بهترین مارک لامپ ماورا بنفش UVC در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به عنوان لامپ ضدعفونی در گندزدایی و میکروب کشی استفاده می‌شود. 

  • درمان بیماری‌ها و کمبود ویتامین

لامپ‌های ماورا بنفش UVB با شبیه سازی نور خورشید در درمان اختلالات پوستی و تأمین ویتامین‌های الزامی کاربرد دارند. البته که انتخاب مدل لامپ مناسب و نحوه استفاده از آن باید توسط متخصصین امر انجام شود.

  • تحقیقات جنایی
  • پرورش جاندارانی چون خزندگان و حشرات
  • بررسی جعل اسناد : امواج منحصربفرد لامپ‌های ماورا بنفش در تشخیص جعل مدارک و اوراق بهادار کاربرد قابل توجهی دارند.
  • پتروشیمی : نور لامپ‌های ماورا بنفش در بررسی نشتی چاه‌های نفت کاربرد قابل توجه دارد.
  • •صنایع مختلف

 

پرسش های متداول

لامپ‌های ماورا بنفش به دلیل تکنولوژی خاصی که دارند به طور معمول با قیمت نسبتاً بالا قابل تهیه هستند. قیمت این محصول تحت تأثیر مولفه‌های مختلفی چون برند، ولتاژ، قیمت ارز و... متغیر است.
لامپ‌های ماورا بنفش برندهای معتبری که ذکر کردیم از دوام و طول عمر قابل قبولی برخوردار هستند.

مقالات مرتبط